Jump to content
Родени в България
kaltcev.72

Телефонните оператори в Германия (DE)

Recommended Posts

Не питай старило, а патило - гласи народната поговорка. Така че нека да направим една тема с въпроси и отговори за телефонните оператори. И понеже съм патило, ще дам няколко съвета на бъдещите идващи, които тепърва ще се парят от законния немски рекет, наречен Vertrag. Надявам се повечко хора да допринесат за развитието на темата, за да предпазим повече хора. И така :

Ето някои правила, с които трябва да се съобразяваме, за да не останем с горчивия вкус в устата на "минавката".

Първо ще разясня как стоят нещата с домашния интернет и телефон, а по-надолу и за мобилните оператори.

Какво е нужно, за да имате интернет вкъщи?

За да имате интернет (Internetzugang) вкъщи, ви трябва домашен телефон (Telefonanschluß) - дори да нямате намерение да го ползвате, без телефон - няма нет.

Трябва ми стационарен телефон и интернет вкъщи. Кой доставчик да избера и как?

Според мене няколко са показателите дали една оферта на даден телефонен провайдер е добра : цена (monatlicher Grundpreis), качество (много относително) и дали се налага подписването на договор с продължителност (Vertrag mit Mindestlaufzeit).

Цифрите, написани с едър шрифт по рекламите - това ли са цените?!

НЕ! Обикновено се рекламира някаква част от предлаганата услуга.

От какво се състои услугата "Интернет"?

За да имаш интернет ти трябва:

1. Задължително домашен телефон Telefonanschluss

2. Достъп до интернет Internetzugang - обикновено носят имената на Скоростите, които се предлагат. Пример : DSL6000 означава 6 мегабита входяща скорост

3. Някакъв определен вид интернет - Флетрейт (Flatrate - неограничен достъп) или ограничен (определено време или ограничен трафик)

Не се лъжете да подписвате договори, защото флетрейта ви е без пари (zum Nulltarif), а пък не сте видели колко ще плащате изцяло месечно.

Телефон и интернет не е задължително да вземете от един и същ провайдер. Например може да си имате телефон, от който да сте доволни, и да си вземете интернет достъп от друг провайдър. Например : Ако минете към Дойче телекома (Deutsche Telekom) - При тях телефон се взима от фирмата Т-ком, а интернет от Т-онлайн! Договор може да се подпише във всеки Т-Пункт и за двете фирми, но не винаги ти казват колко ще плащаш и за двете услуги общо. Те практически са различни фирми.

Договорите

Обикновено са с продължителност от 1 или 2 години, но напоследък виждам, че има промоции и без да се налага подписване на договор. Ако сложите подписа си, вече едно е 100% ясно - в следващия определен период от време ще ви се теглят месечните сметки, каквото и да стане - независимо от озоновата дупка, посоката на вятъра, преместили сте се да живеете в чужбина и т.н... Прекратяването на договорите малко по-надолу.

Купуването

Отива се в някой магазин на определената фирма, давате си данните и банкова връзка и всички необходими техники получавате по пощата. Всичко трябва сами да си инсталирате - книжките с упътванията са много подробни и добре обясниени с картинки. Ако все пак не можете да се справите сами и няма кой да ви помогне - ще ви изпратят човек да направи всичко за вас - тарифите за инсталация са ааадски солени. За момента Alice DSL предлагат интернет, без да се подписва договор с минимална продължителност.

Сега малко за Мобилните оператори.

Те всички предлагат телефони на изгодни цени и изгодни разговори.

Единият тип услуга е предплатената - например о2 loop. Зареждате някакви пари и ги говорите - няма договори, няма месечни такси, но пък е малко по-скъпичко.

Другият тип е 2-годишният договор. При това можеш да си купиш и телефонче за смешни пари. Като цяло е много готино, защото при това може да получиш някакви безплатни минути т.н.

Как да си избера мобилен оператор?

По мое мнение най-важните неща с които трябва да се съобразите са няколко : Колко минути месечно говоря средно, с кого и трябват ли ми допълнителни опции - хоумзона, някакви пакети за данни и т.н. Всички оператори предлагат пакети за почти всички потребителски групи, а разликата в цените не е особено голяма. За тарифите малко по-надолу. Все пак - разговорите в една мрежа обикновено са много евтини, така че ако приятелите ви говорят основно през един оператор, нормално е да ги питате тях за някаква оферта и цени.

Тарифите!

Голямо, голямо разнообразие и всяка се характеризира с някаква черта. Не съм рекламен агент, но ще кажа какво знам генерално за всички.

Homezone - от някаква определено местоположение (около 12 км² при о2) телефонирате на малки цени.

Freie Minuten - Определен брой безплатни минути разговор - внимавайте за условията, в които са безплатни тея минути

Mindestumsatz - Месечната ви такса е малка, обаче задължително трябва да оползотворите някаква сума пари. Обикновено в тая сума се включват разговори в немските мрежи - т.е. никакви СМС, ММС, роуминг и т.н. не се броят.

Flatrate - в някои типове мрежи всички разговори са ви безплатни.

Обикновено след като си вземете и телефон, месечните сметки се покачват, а с това и опциите, които имат към тях. Никога не се лъжете - Аха, много готин телефон за 1 евро! Обикновено с месечните сметки телефонните оператори си избиват цената му, че и отгоре. Винаги, винаги се съобразявайте с това колко говорите, а не с това кой телефон колко е евтин! Четете написаното с дребен шрифт! Винаги, винаги питайте за намаления. Можете свободно да се пазарите с всеки дилър. Не е като в БГ - всички да избираме от 5 тарифи и да си знаем. Тук всичко е либерално - на колкото се договориш с продавача, толкова ще плащаш. Питайте и за безплатни СМС-и, минути, Speicher-карти на преференциални цени, Bluetooth... всичко има, за всеки.

Малък съвет: винаги прекратявайте договора (докато имате още тази възможност, разбира се)! Няма значение колко сте доволни или колко не ви пука. След не повече от 48 часа започват едни от най-добрите предложения, които някога ще получите. При това ви звънят в удобно за вас време! Даже и да сте подали молба за прекратяване на договора винаги може да го продължите.

Телефоните са с гаранция, а какъвто и договор да подпишете, не можете да го промените после така, че да плащате по-малко месечно. Но ако искате може да плащате повече.

Колко километра е хоумзоната?

При добро желание на служителя и интерес от ваша страна може да ви издаде някоя и друга тънкост за по голям homezone.

Искам да си удължа договора без да получавам нов телефон?

Ако не искате нов телефон има парични и предметни премии като благодарност. Договорът може да се удължава 6 месеца преди да изтече, т.е. от 1,5 -2-рата година от сключването му.

Колко дълго e гаранциятa за батерия или телефон?

Две години.

Сега малко за прекратяването на договорите (Vertragskündigung).

Много, много хора са изпищяли от тази гадост. Тя важи и за мобилните и за стационарните услуги. Никой никога не ти обяснява как може да прекратиш отношения с фирмата. Винаги ти казват набързо, че трябвало да се прати писмо на бай Михал, и то с физиономия все едно си спал с дъщеря им. Ето какво трябва да се направи за един Kündigung.

1. Четем в самия договор с оператора (Аnbieter) кога може да се прекрати договора. Обикновено това е 3 или 6 месеца преди изтичането му!!! Ако не го направите в този срок, това означава мълчаливо съгласие за удължаването му! Той автоматически се удължава с още половин или една година!

2. Пише едно писмо, в свободен текст, че искаме да прекратим договорните отношения с тях, и го пращаме на адреса, от който получаваме месечната си сметка! Тук отново трябва да внимавате - Месечната сметка може да е в едно писмо, но не забравяйте, че имате 2 услуги - телефон и интернет. Ако искате и двете да прекратите, трябва да напишете писмо за всяка услуга потделно и да ги пратите на съответните адреси. Пример има в тази тема, а това е сайт, който изготвя примерни писма. Накрая се подписвате и готово.

3. Задължително изисквайте писмено потвърждение - Schriftliche Bestätigung. Когато имате черно на бяло от коя дата скъсвате с провайдера, тогава вече можете да сте спокойни, че няма да плащате пари на вятъра.

Напускам Германия преди изтичането на договора. Сега какво?

За преждевременно прекратяване се иска Vertragstorno, обикновено с приложена отрегистрация при Meldebehörde. Причина за Vertragstorno е също неполучаването на качеството на обещаната услуга, например вместо umts gprs.

Това е от мене, от моя опит с немските оператори. Не претендирам за 100% точност вярност и не поемам никаква отговорност. Желая ви успех  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли малко примери за ориентиране? По-конкретно за мобилни оператори

Да речем аз не държа толкова да имам много минути(въпреки, че като им гледам предложенията повечето са flat. Също и смс-ите. Предполагам че това ще рече неограничени). Аз предпочитам да имам повече мегабайти и смятам че там е бъдещето на мобилните оператори. Какви пакети се предлагат ориентировъчно? Гледам че Т-Мобайл имат  Telefon und SMS Flat in alle Netze и 4ГБ на максимална скорост за 54 евро mit Handy. На мен ми се вижда много, но за средностатистическия германец едва ли е толкова скъпо. Дайте моля някакви насоки като стъпим на Германска земя, на каква тарифа да сключим договор, понеже едно от най важните неща при търсенето на работа е телефонен номер и мейл.

благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още един въпрос - понеже в България няма такова животно - 150 Mbp/s LTE мобилен интернет - ако някой ползва такъв да сподели, моля как е? Гледам че това е минималната скорост на неограничения мобилен нет на T-Mobile.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли малко примери за ориентиране? По-конкретно за мобилни оператори ... Дайте моля някакви насоки като стъпим на Германска земя, на каква тарифа да сключим договор, понеже едно от най важните неща при търсенето на работа е телефонен номер и мейл.

По мое мнение е най-добре да не избързваш с договор и да си дадеш 1-2 месеца време, след като стъпиш на немска земя. Това време ще ти бъде необходимо да се ориентираш по отношение на мобилните оператори и техните оферти и да намериш компромисната оферта, която ще пасва на твоите нужди. Докато стане това действаш с предплатена карта, като срещу 15-20 евро на месец получаваш и мобилна връзка, и приличен интернет, а и не се ангажираш по никакъв начин. За твоя информация - имам трима колеги немци. Тримата имат договори към трима различни мобилни оператора и много често спорят по въпроса на кого абонаментния план е най-добър, но така и не става ясно кое предложение е най-добро. Универсално решение за съжаление няма.

И още един въпрос - понеже в България няма такова животно - 150 Mbp/s LTE мобилен интернет - ако някой ползва такъв да сподели, моля как е? Гледам че това е минималната скорост на неограничения мобилен нет на T-Mobile.

Нямам лични впечатления, но ще споделя какво съм чел/чул. Първо, защо точно към 4G/LTE на Deutsche Telekom си се насочил? Поне още три оператора работят на този стандарт, като имат почти същото покритие. Освен това скоростта не е 150 Mbit/s, а в офертите се дава като "до 150 MBit/s", които реално може би ще получаваш само за 1-2 часа в денонощието и то на определени места. На практика средните измерени скорости за 4G/LTE на Deutsche Telekom са ~40 Mbit/s, Uploads и 20 Mbit/s Download.

Ето и една 4G/LTE интерактивна карта, която дава представа за раъпространението на технологията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси. Не че съм се ориентирал точно към Deutsche Telekom - просто стрелям в тъмното. От братовчед си знам че Водафон бил немският Мтел - демек най-голямата набутвация. Разгледах сайтове на немски мобилни оператори и най- ми допаднаха офертите на Дойче телеком и О2. Лично аз бих заложил на "голяма риба"  - стабиУна компания с дългогогодишен опит и традиции. Доколкотобразбирам доста компании от разнообразни браншове предлагат и гласова услуга. Но както не си купувам паста за зъби от фирма занимаваща се основно с производство на лепила и тиксо, така не бих си взел и сим карта от фирма, чиято основна дейност е (примерно) разделно събиране на отпадъци.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте, пак,

може ли малко помощ за една оферта, която обмислям https://zuhauseplus.vodafone.de/kombi-pakete/internet-telefon-tv/kabel/komfort-hd-kabel-100.html?icmp=kd_kombi:onebrandtext&interstitial=1

Принципно за телефон (домашен) и интернет се бях ориентирал към О2, но те не предлагат телевизия. Не че ми е толкова важна, но помага при свикването с езика. Бъдещия ми шеф ми препоръча Кабел Дойчланд, но се оказа че водафон са го придобили. Доколкото знам водафон е немския м-тел - демек най-голямото дърво, но специално тая оферта ми се струва доста добра - не мога да разбера обаче къде е заровено кучето. В смисъл че 19.99 евро на месец (като изтече договора става 49.99)ми се струва прекалено хубаво за да е истина - телфон флат, 100 мбит/с интернет и телевизия. Притесняват ме тези отметки по-долу, срещу повечето от които, има я 9 евро месечно, я 4. Ако някой има опит с този доставчик моля да ме посъветва -

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър ден. Сега сме пред избор какъв да изберем мобилен интернет с много мегабайти. с възможност да се правят излъчвания на живо, от различни градове в DE.  Съпруга ми предпочита да избере  план  от Водафон.  Струва ли се?  Тук в форума пишеше. че тази компания е била като мтел в БГ.  А доста си имахме  горчив опит с  мтел.  Бих желала да чуя мнението ви. Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ъпдейт да вкарам -откак сме тук сум с предплатена на О2 и не мисля да сменям. За 9.99€ на всеки 28 дни получавам свободни разговоеи с всички и 1,5гб интернет. За сега ми стига. Най-хубавото е че като няма пари -не вкарвам, но все още могат да ме търсят. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за инфо - предплатената услуга ALDI TALK Paket S предлага също свободни разговори с всички и 1,5ГБ интернет и струва само 7.99€ на всеки 28 дни. Доколкото съм запознат О2 и ALDI използват една и съща мрежа - E-Netz.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам за съвет за прекратяване на договор за интернет доставка и домашен телефон от О2.  Техника от Deutsche Telekom, който дойде да ни активира телефонната линия установи, че телефонния кабел е дефектен и каза че трябва писмено съгласие от собственика на сградата за подмяна на кабела. Естествено собственика на сградaта отказа да се даде съгласието си за подмяна на кабела. Отказа от собственика на сградата е писменно.

от О2 отказват да прекратят договора преди изтичане на 2г. срок на договора с мотив, че аз съм имал ангажимента да осигуря пълно съдействие за остраняване на проблема.

и сега какво плащам 2г. за нещо което не е активирано или се оплаквам към коя институция в Германия?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×