Jump to content
Родени в България

Recommended Posts

За онези от нас, които все още пътуват с автомобила си между България и Германия може би ще бъде интересно да сравним предимствата и недостатъците на основните маршрути. Вариантите не са кой знае колко много, но все пак има райони в Германия, от които разстоянията до България по различните маршрути е почти едно и също. Тогава кое в подобни случаи натежава при избора ви на един или друг маршрут?

Ето и основните варианти, за които се сетих:

Германия-Австрия-Словения-Хърватия-Сърбия-България

Германия-Австрия-Унгария-Сърбия-България

Германия-Австрия-Унгария-Румъния-България

Германия-Чехия-Словакия-Унгария-Сърбия-България

Германия-Чехия-Словакия-Унгария-Румъния-България

А за тези, които ще кажат "Че при тези цени на самолетните билети кой се мъчи да пътува до България с кола?", бих отговорил "Аз и много мои познати". И съвсем не се мъчим.

Така че аз вече подготвям описанието на моя фаворит!

До скоро ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз предпочитам винаги Германия-Австрия-Унгария-Сърбия-България. Първо заради пътищата, второ задължително минавам през Виена. Любим град ми е. Има един мол, казва се Милениум център, там винаги хапвам азиатска кухня. Много ми харесва как го правят. Ако не отивам в Кент (турски ресторант). Другите маршрути, които изискват минаване през Чехия и др. не ги харесвам. Навигацията ми дава няколко пъти грешка. За мен това е предпочитаният машрут.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-долу описвам подробно маршрутът, който използвах през последните 3-4 години и съм го препоръчвал многократно на приятели.

Ето и причините, поради които до момента не избирах Чехия, въпреки че тръгвах от Erzgebirge:

  • като километри пътуването през Чехия ми е с около 200 км. по-кратко, но времето на пътуване се намалява реално само 1 час или дори няма разлика, ако попаднеш в задръстванията из Прага
  • през последните 2 години имаше непрекъснати ремонти на магистрала Прага-Бърно.
  • при дъжд на неремонтираните участъци с много неравности има места, където се получава ужасен аквапланинг
  • карането само в лявата лента, с цел избягване на деформацията на платното в дясната лента, е възможно, но наказуемо (чешките пътни полицаи не прощават)
  • друсането по магистралата е такова, че ти развързва обувките, падат ти чорапите, може дори да ти паднат панталоните. И дума не може да става за сравнение с немските/австрийските магистрали.
  • необходими са 2 винетки на обща стойност около 30 EUR (ако успееш да се прибереш в рамките на един месец и купуваш месечни винетки). Плащането на 14 EUR месечна винетка в Словакия за разстояние от 90 км си е просто рекет и лично мен ме дразни.

През последната година обаче чехите направиха много ремонти по магистралите си и това лято мисля да опитам маршрута през Чехия и Словакия. След някоя и друга седмица ще публикувам впечатленията си.

- - - - - - - - - - - - - - - -

А ето го и моя любим (поне до момента) маршрут. Важно е да се отбележи, че колата ми е с дизелов мотор, като максимално натоварена при пълен резервоар може да измине 900+ км, поради което спирам само за едно зареждане по пътя:

1. Passau (Германия) - Linz (Австрия)

При тръгване в Германия зареждам толкова гориво, колкото да стигна до Parndorf (Австрия). Защо?

Ами пада ми се приблизително по средата на маршрута и там цената на горивото е доста изгодна.

За пътуването през Германия и Австрия няма кой знае какво за казване.

Спазвайте ограниченията на скоростта. Бъдете особено стриктни на участъците в ремонт.

Не забравяйте да си купите австрийска винетка на ижода на Германия или на входа на Австрия.

2. Linz (Австрия) - Parndorf (Австрия)

В Parndorf на Outlet-а (GPS координати 47.979006,16.847362) се прави презареждане с гориво на бензиностанциите на JET. Виждат се от голямо разстояние.

Там има поне още една друга бензиностанция, но цените на тези 2 JET-а са най-атрактивни, с около 15-20 цента по-ниски от цените в Германия и на магистралата в Австрия.

Внимание - бензиностанциите там работят от 6:00 ч. до 24:00 ч., така че това трябва да се съобрази.

Ако стане разминаване, на изхода на Австрия има денонощна бензиностанция директно на магистралата, но с по-скъпото гориво.

3. Parndorf (Австрия) - Tompa (Унгария)

През Унгария може да се пътува с винетка (като се използват магистралите) или без винетка (само по първокласните пътища).

При спазване на ограниченията на скоростта има забавяне около един час, при каране по първокласните пътища.

Но в този случай пътя се намалява с около 50 км (икономия на гориво--->средства), кара се с по-ниска средна скорост (икономия на гориво--->средства) и не се плаща винетка.

Освен това шофирането извън магистралата внася разнообразие в пътуването, като по всяко време човек може да спре за 30-60 мин. почивка в центъра на населено място,

вместо на паркинг по автомагистралата. Експериментирал съм, като съм пътувал и по двата начина.

Каране извън магистралите има смисъл само през пролетно-летния сезон (ремонтират магистралите, няма сняг) и ако е през нощта (няма трафик).

Препоръчвам КПП Tompa (Унгария), защото преминаването обикновено става за три минути, за разлика от Horgos, където съм разтоварвал

цялата кола и съм чакал по 1 час (през месец март, не през отпускарския август) някой да благоволи да провери багажа.

Ако изберете КПП Tompa е добре да имате предвидд, че при последните 30-ина километра се излиза от магистралата и се кара по първокласен път.

4. Tompa (Унгария) - Калотина (България)

Тук няма кой знае какво за казване. Единственото по-важно е, че не минавам по новия околовръстен път на Белград, а си карам през града.

По-бързо, по-спокойно и по-удобно е.

До скоро ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и някои нови неща по темата. Последните 2 години смених препочитанията си и ще споделя впечатленията си за пътуването по маршрута Германия-Чехия-Словакия-Унгария-Сърбия-България.

 

Чешка република

Понеже тръгвам от Sachsen имам избора и мога да вляза в Чешката република от най-различни места. Изпробвал съм всякакви варианти, като целта винаги е да се стигне до околовръстното на Прага, след което да се поеме по D1 към Бърно. После е ясно какво следва.

За тръгващите от северна/източна Германия, влизането в Чехия през А17 е оправдано, ако началната точка на пътуването се намира източно от линията Лайпциг-Магдебург. За всички други, тръгващи западно от Лайпциг-Магдебург препоръчвам влизане през Chemnitz(по В174) в посока Chomutov (R7) и после Прага (D7). Пътува се по-малко като километри, времето за пъуване е същото или дори по-кратко, няма трафик и задръствания, минава се доста встрани от Прага.

При управление на МПС до 3,5 тона се пътува с винетка. Необходима е само, ако се използват магистралите, като някои участъци са безплатни. На сайта  http://www.tolls.eu/czechia има актуална информация за цените и други подробности.

 

Словашка република

Преминавайки през тази държава всеки път се чудя дали да остана на магистралата или да сляза от нея. Причината е, че ако използва човек магистралата е длъжен да  даде безобразно високата цена на винетката. За 80 км. участък по магистрала D2 ти прибират минимум 10 евро. Алтернатива е успоредно вървящия покрай магистралата първокласен път I/2. Дължината му е около 85 км., а забавянето като време е само около 15 мин. (като отчетем факта, че не се спира за покупка на винетка).

Изпробвал съм и двата варианта. Лично аз давам предпочитание на минаването извън магистралата, не защото нямам 10 евро, а защото искам да бойкотирам по някакъв начин своеобразния рекет от страна на словашкото правителство.

При управление на МПС до 3,5 тона се пътува с винетка. Продават се на специални пунктове, терминали за самообслужване на бензиностанциите, на касите на бензиностанциите и от разни частници. За да ви я издадат е необходимо да покажете талона на превозното средство (поне на мен ми го искат), за да се впише регистрационният номер в системата. Винетката е необходима, ако се използват магистралите, като някои участъци около Братислава са безплатни. На сайта http://www.tolls.eu/slovakia има актуална информация за цените и други полезни неща.

 

Понеже стана доста дълго, очаквайте скоро продължение за втората половина на маршрута (Унгария-Сърбия).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ви една подобна тема от друг форум. Мисля, че ще се допълнят много добре;)

 

  http://***.eu/forums/viewtopic.php?f=52&t=19805&hilit

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На ‎2‎/‎20‎/‎2018 at 23:01, Mitaka FU написа:

Ето ви една подобна тема от друг форум. Мисля, че ще се допълнят много добре;)

  http://***.eu/forums/viewtopic.php?f=52&t=19805&hilit

Едва ли може да се счита за уместно дадена тема в интернет форум да се допълва с тема от преди четири години от друг форум. Когато това се случва повече от един път се пораждат въпроси.  Едва ли е за да се генерира трафик към "Заедно", най-малкото, защото сме все още далеч от значимостта и големината на този страхотен интернет форум. Остава варианта, според който искате да "натриете нечий нос" по известни само на вас причини или да искате да кажете нещо на всяка цена, но да не знаете какво. И в двата случая това е неприемливо. Приемете го като предупреждение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, Mitaka FU написа:

Ето ви една подобна тема от друг форум. Мисля, че ще се допълнят много добре;)

 

Здравей Mitaka FU,

знам че имаш какво да споделиш по темата. Защо не го направиш и тук, в този форум? С теб пътуваме по сходни маршрути и ще бъде добре, ако личните ти мнения се появят и тук и допълнят или опровергаята подаваната от мен информация. В момента подготвям продължението на предишната ми публикация с информация за Унгария и Сърбия, но ми отнема много време, защото със слизането на юг нещата стават много по-интересни.

До скоро ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До госпoдин администратора, който пак  си вади  неверни заключения:

Не съм дощъл в този форум, за да всявам разкол и разделение, нито да ви бъркам в супата на администраторите...! Нямам нужда от това... 

Сметнах, че двете теми много се застъпват, и би било от полза да се комбинират-Ако съм направил нещо нередно,  направо викайте взвода за екзекуцията ми!!!:D 

Да цитирам любимият ми поет:

Аз паднах. Друг ще ме смени и...

                                                      толкоз.

Какво тук значи някаква си личност?!

Разстрел, и след разстрела – червеи.

Това е толкоз просто и логично.

Но в бурята ще бъдем пак със тебе,

народе мой, защото те обичахме!

 

                Приятна вечер на всички желаещи да пътуват към Родината

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, Mitaka FU написа:

До госпoдин администратора, който пак  си вади  неверни заключения:

Не съм дощъл в този форум, за да всявам разкол и разделение, нито да ви бъркам в супата на администраторите...! Нямам нужда от това... 

Сметнах, че двете теми много се застъпват, и би било от полза да се комбинират-Ако съм направил нещо нередно,  направо викайте взвода за екзекуцията ми!!!:D 

 

Добре де, Mitaka FU, големи хора сме и все си мисля, че е ясно какво има предвид администратора. Не става въпрос изобщо въпрос за гонене, наказания, глоби - и без това пишешите тук сме единици. И не, не си направил нещо нередно, щом то не е включено в правилата на този форум. По-скоро може да се нарече по друг начин, но не съм тук , за да раздавам квалификации.

И понеже съм чел мненията ти в другия форум, ако действително искаш тази тема тук да бъде интересна и полезна, по-добре щеше да е, ако споделиш с няколко думи своя опит. Защо не го направиш? За втори път ти задавам този въпрос.

До скоро ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

     Извинявай,  исках да ти отговоря,  но исках  първо да видя дали ще бъда най-позорно изгонен от този форум...!  

        Модераторите и админите по българските форуми ( това ти го казвам от личен опит, като бивш админ на най-голямата и богата страница във фейсбука за Берлин( по онова време  и в Германия за българските групи -  унищожена само за секунди, заради егото на една Герберистка вещица( всъщност политически нерелевантно, важното е да сме по байганьовски на софрата;)),  която се движи в обкръжението на търтеите от посолството ни!),  притежават много рядко така наречената ,,социална компетенция"( техническа -ДА), като не визирам  изобщо този сайт!

 

   На мен не ми се искаше да се преповтарям, и отново да пиша всичко отначало.... А да правя копи-пейст, не ми се стори удачно!

 

          Като имам време и желание пак, ще дам моето мнение по  темата...

 

     Но, има доста подобни теми в различни групи, защо да е лошо да се взаимодопълват?!;)

 

                                                     Нека силата бъде с вас!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Mitaka FU написа:

Извинявай,  исках да ти отговоря,  но исках  първо да видя дали ще бъда най-позорно изгонен от този форум...!

Има една хубава немска дума - sprachlos. Описва отношението на "админите" към гореказаното :). Очевидно не сте наясно с идеята на "Родени в България". Като отговор ви предлагаме следното предизвикателство:
http://rodenivbg.com/index.php?/forum/77-berlin/ Разбира се, може да откажете.

Извиняваме се на Крякащата Тайфа за спама в темата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2/20/2018 at 13:50, Крякащата тайфа написа:

Словашка република

Преминавайки през тази държава всеки път се чудя дали да остана на магистралата или да сляза от нея.

Къде се слиза от магистралата - в Чехия или в Словакия?

За да съм полезен и аз - вече никога не спирам за покупка на винетки. За Австрия, Чехия и Словения си ги купувам от ADAC.

За Унгария си я поръчвам от тук - https://www.virpay.hu/index.html

За Словакия си я поръчвам от тук - https://eznamka.sk/selfcare/purchase/?sessionexpired=False&frompayment=False

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 часа, Гълъбов написа:

Къде се слиза от магистралата - в Чехия или в Словакия?

 

Когато пътувам в посока от Чехия към Словакия слизам от магистралата след Brno на изхода за Breclav (Чехия), след което се кара в посока Kuty (в Словакия). Около Братислава има безплатен участък на магистралата, който може да се използва (виж картата). Все пак, ако човек е решил да премине без винетка, но няма актуални карти на навигацията и не му се занимава да си настройва маршрута, е по-добре просто да си стои през цялото време извън магистралата.

След влизането в Унгария има две възможности - или да се качи на международния път още на Rajka и да кара 12 км. в интензивен трафик до магистрала М1, или да продължи до Mosonmagyarovar (около 20 км.) и след това да се качи на магистрала М1. Предимството на втората възможност е, че човек може да си купи бързо винетка от крайпътните бензиностанции, ако не го е направил предварително онлайн.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 23 часа, Гълъбов написа:

Ако правилно разбирам - https://goo.gl/maps/KchDDMr5M542

Мерси!

Да, това е пътя. Безплатните участъци от магистралата около Братислава също са коректно посочени.

Единствената разлика е, че аз влизам към Breclav и после карам по път 425, а не както ти си показал по път 424. Но това е дреболия. Дано словаците не променят междувременно безплатните участъци. Аз ги поглеьдам преди всяко тръгване, особено ако карам извън платените магистрали в Унгария. Там промените са доста динамични.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както обещах преди време, следва продължение на описанието ми с някои важни коментари по отношение на пътуването през Унгария и Сърбия. Тези от вас, които действително се интересуват как да спестят време и нерви, нека прочетат много внимателно следващите две части за Унгария и Сърбия.


Унгария

При преминаване през Унгария е напълно уместен въпроса дали да не се кара по пътищата, които са безплатни (някои части от магистралите също са освободени от винетка). При това не цената на винетката е определящата, а някои други фактори. При избиране на маршрут понякога съм планирал умишлено преминаване извън платените пътища. Друг път просто се е случвало спонтанно.

Едно е сигурно - преминаването през Унгария извън магистралите е много лесно дори и за хора, които нямат голям стаж. Поради липсата на планински терени пътищата са изключително прави, добре поддържани и обозначени. Теоретичното забавяне между моите начална и крайна точка е 1 ч., спрямо преминаването само по магистрала. През отпускарските сезони обаче е трудно може да се предвиди точно колко ще ти продължи пътуването по магистралата (ремонти, катастрофи, задръствания), докато времето за преминаване по безплатните пътища е почти константно. Неудобства могат да възникнат евентуално през зимата, ако вали сняг, защото с приоритет се почистват магистралите. Но толкова по тази тема, макар че има още доста интересни неща за разказване. Ако някой се интересува от детайлите на подобно пътуване, ще му обясня по-подробно.

 

И така, както повечето от вас знаят, винетката в Унгария е електронна. Не се бавете с купуването й, за да нямате проблеми с контрольорите. Аз лично постъпвам по следния начин - след влизане в Унгария подминавам будките (павилионите), на които през голяма част от годината има десетки (през юли/август и стотици чакащи), а и вероятно ще ви продадат винетката на завишена цена. Понеже влизам от Словакия, имам участък около 10 км. първокласен път, преди да се кача а магистрала М1. В края на този участък има отбивка за Levél. На входа на селището (около 2 км. след отбивката) има денонощно отворена бензиностанция. Купувам винетка на нормалната й цена, зареждам гориво на много изгодна цена и след 10 мин. съм обратно на магистралата. При влизане от Австрия също може да се кара по магистрала М1, излиза се на изхода за Братислава и след 3 км. е бензиностанцията в Levél.

 

Винетка може да се купи и от някоя от бензиностанциите, разположени в началото по самата магистрала М1, но има следните неудобства:

  • обикновено има тези бензиностанции също има големи опашки
  • ако се зарежда и гориво, цената му е около 10-15 цента по-висока от тази на бензиностанциите в населените места извън магистралата
  • ако спрете на такава бензиностанция и по някаква причина се откажете да купите винетка, може да ви спрат за проверка на изхода на самата бензиностанция и да последва много неприятен разговор защо продължавате пътя си по платения участък, без да сте закупили винетка

 

Своевременното и бързо осигуряване на винетка е сравнително малък проблем. Много скоро след влизането в Унгария следва околовръстното на Győr, което понякога е сериозно препятствие, особено през пролетта около Великден и през цялото лято. Там се събират двата потока на идващите от Унгария и Словакия и заформи ли се задръстване, 15-те километра може да ви отнемат 40-50 мин.

Съвет: забележите ли, че при наближаване на Győr темпото по магистралата започне да се забавя, най-добре вземете първия възможен изход за Győr, покарайте 10-ина километра извън магистралата и после пак се върнете на нея. Това лято направих това както на отиване към България, така и на връщане. Естествено, подобни отклонения са възможни, ако човек има малко над базовите познания за работа с навигационната система в колата.


Следващото препятствие след Győr е околовръстното на Будапеща. То представлява често проблем за движещите се по стандартния маршрут по магистрала М5 към ГКПП Röszke-Horgoš. Точно там обаче аз поемам по моя малко по-различен маршрут, а именно магистрала М6 в посока ГКПП Bácsalmás-Bajmok. Ето накратко защо правя всичко това:

  • избягват се много от тесните места от околовръстното на Будапеща, на които стават големите задръствания
  • на практика по М6 няма никакво движение, независимо по кое време на годината карате. Тази магистрала няма нищо общо с всички изнервящи обстоятелства по М5 (колоните камиони, ужасно деформираните пътни платна, претоварения трафик в летния сезон)
  • пътната настилка на магистрала М6 е отлична, за разлика от М5, където всеки 10-15 километра с добра настилка се редуват с 5-10 километра деформирани пътни платна
  • макар и този маршрут да е малко по-дълъг се спестява време. На споменатия ГКПП съм чакал в най-лошия случай 25 мин. По същото това време преминаващите през Röszke-Horgoš на М1 чакаха между 4 и 7 (!) часа, а на Tompa-Kelebija и Horgoš-2 се чакаше по 2-3 часа. Когато на другите ГКПП-та се чака около 2 часа, на този се минава (поне засега) за 5-10 мин.

 

Ако пътуването върви по план, карам по магистрала М6 и влизам в Сърбия през ГКПП Bácsalmás-Bajmok. КПП-то има следните особености, част от които правят преминаването през него незабравимо (ако намеря направените от мен снимки, ще ги кача да видите за какво става въпрос):

  •  не работи денонощно, а само до 7:00 до 19:00 ч. Това трябва да се има предвид при планиране на маршрута и евентуални забавяния по пътя
  •  има опасност да не разберете, че сте пристигнали на граничния пункт, защото района по-скоро прилича на портал на бивше ТКЗС
  •  това е ГКПП, на който ти трябва да слезеш от колата и да занесеш документите си на гранишния полицай. Човекът си седи в една барака и като нищо може и да го подминеш.
  •  на този КПП бариерите никога не се вдигат (според мен дори не може да се вдигнат), а трябва да бъдат заобиколени.


Недостатъците на преминаването по този маршрут:

  •  по този участък има около 70 км преди ГКПП-то в Унгария, които са извън магистрала, но в това не виждам особен проблем. Кара се по отличен първокласен път
  • ограниченото работно време на КПП-то

     

Следва описанието за Сърбия, за която също има какво да се каже ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Зададен (Редактирано)

Тук бих добавил два линка, където може да се следи ситуацията на унгарските и сръбските граници:

http://www.police.hu/en

https://kamere.amss.org.rs/

Редактирано от Гълъбов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×