Jump to content

Пререгистрация/регистрация на автомобил с български номера в Германия


Recommended Posts

Отговор (Редактирано)

Здравейте,

ще ви споделя какво искам да направя, а нека хората с опит изкажат мнение по в-са. В БГ имам автомобил, който е регистриран на името на моите родители. Не е нов, 2000 г, но ще го стегна. Машината е добра и не е бъкана с електроника като новите. В Германия имам друг автомобил на мое име с немски номера, който ще продавам. Искам да докарам автомобила от БГ (БГ регистрация) на собствен ход до Германия. Това ще се случи с пълномощно. Предварително ще подпишем един ADAC договор за покупко-продажба с бъдеща дата с моите родители. Идеята е да не я прехвърляме в БГ. Преди да тръгна от БГ ще мина на преглед, за да е валиден 1 г, там вероятно ще трябва да се погрижа и за СоС-документ. С пристигането в Германия ще опитам да мина на ТЮВ. Ако не взема ТЮВ, ремонтирам или връщам обратно в БГ на собствен ход. Ако взема ТЮВ, с този ADAC договор и всичките талони и документи на колата отивам и я регистрирам. Преди това продавам моята, за да не плащам две застраховки. Това е идеята, сега въпросите:

 

1. Имам ли някакъв пропуск в изложената стратегия?

2. Пълномощното трябва ли официално да е преведено на немски?

3. С БГ регистрация и пълномощно мога да карам 1 г. тук. Някъде обаче четох, че трябва постоянната ми адресна регистрация да е в БГ, иначе полицията тук създавала проблеми. Така ли е?

 

Благодаря предварително за отговорите ви, сходните теми ги прегледах.

 

     

Редактирано от vinthifi
  • Отговори 41
  • Съдадена
  • Последен отговор

Най-активни в темата

Най-активни в темата

Отговор

Защо толкова сложно? Провери си колата в България ако всичко и е ок, нека вашите ти я дарят мисля, че това е най-евтиният вариант. Пререгистрирай я в Германия.

Щом живееш и рабатиш в Германия, пълномощното няма никакво значение. Гледа се престоят ти в Германия. Масово българите са с постоянен адрес в България, въпреки че трябва в България да се заяви постоянен адрес в чужбина. Така че и това няма значение. Какъв постоянен адрес в България, като се вижда кога си се регистрирал и че реално живееш и работищ тук. Ти не си турист или на гости за кратко.

Съвсем скоро бях приложила линк от адвокат точно за каране с пълномощно. 

Отговор

Благодаря за бързия отговор! При дарение ще трябва посещение при нотариус, пререгистрация на мое име в БГ, плащане на данък и един куп разправии. След това идва и пререгистрацията в Германия. Това не бих ли си го спестил, ако покупко-продажбата стане директно на немска земя, а до немска земя се придвижа с пълномощно?

Отговор

Попитайте на място за пререгистрацията в Германия. Или още по-добре писменно запитване. Ние сме пререгистрирани кола с български номера, но беше на наше има,  при вас случая е друг. 

  • 1 година по-късно...
Отговор

Здравейте, прочетох всички коментари по тази тема. Случаят при мен е такъв, преди 4 години си купих кола тук от Германия, сложих й транзитни номера и след това я регистрирах в България. От 7 месеца живея в Германия и шофирам нея с бг номера. Казаха, че мога да отида да платя само данъка, но от цуласунга ми казаха,  че не мога и трябва да я регистирам тук. Въпроса ми е дали този "СоС" документ ще ми е нужен и какво още ще трябва да взема от българския застраховател? 

Отговор

Здравейте. Имам такъв въпрос.

Каква е процедурата при закупуване на автомобил в България от автокъща и регистрирането му в Германия?

По принцип колата е с немски талони, без номера. Намира се в автокъща. Ще се купува с фактура, договор и всички документи необходими за издаване от нашия КАТ на транзитни номера за извън България. И с тези номера и документи ще се пътува да Германия. Там ще се регистрира с немски номера. Има ли някаква разлика от описаното в началото на темата?

Благодаря....и дано съм обяснил разбираемо.

И още нещо....тази гимнастика ще я правят мои роднини, които живеят и работят в немско. Искат да я купят от тук.....тяхно решение, но се притесняват, дали показанията на километража са реални. В смисъл, дали ако имало интервенция на километрите от родните "автотърговци" и като отидат в немско да я регистрират, няма нещо да ги натиснат тях? 

Интересна ситуация....колата била купена и докарана от Германия. Ако там е записано някъде на някакви километри и сега се върне обратно с транзитни номера и немските талони обратно в Германия, ама с друг километраж....както се казва " и к'во прА'йм с'Я" ?

  • 3 weeks later...
Отговор
На 21.02.2021 г. at 20:40, kurty написа:

Здравейте. Имам такъв въпрос.

Каква е процедурата при закупуване на автомобил в България от автокъща и регистрирането му в Германия?

По принцип колата е с немски талони, без номера. Намира се в автокъща. Ще се купува с фактура, договор и всички документи необходими за издаване от нашия КАТ на транзитни номера за извън България. И с тези номера и документи ще се пътува да Германия. Там ще се регистрира с немски номера. Има ли някаква разлика от описаното в началото на темата?

Благодаря....и дано съм обяснил разбираемо.

И още нещо....тази гимнастика ще я правят мои роднини, които живеят и работят в немско. Искат да я купят от тук.....тяхно решение, но се притесняват, дали показанията на километража са реални. В смисъл, дали ако имало интервенция на километрите от родните "автотърговци" и като отидат в немско да я регистрират, няма нещо да ги натиснат тях? 

Интересна ситуация....колата била купена и докарана от Германия. Ако там е записано някъде на някакви километри и сега се върне обратно с транзитни номера и немските талони обратно в Германия, ама с друг километраж....както се казва " и к'во прА'йм с'Я" ?

Ако има все още валиден ТЮВ няюа да е никакъв проблем. Автомобилът щом е бил регистриран в Германия, стои в базата данни.Но ако няма, ще си е разправия. 

 

Отговор
На 21.2.2021 at 20:40, kurty написа:

...

Каква е процедурата при закупуване на автомобил в България от автокъща и регистрирането му в Германия?

По принцип колата е с немски талони, без номера. Намира се в автокъща. Ще се купува с фактура, договор и всички документи необходими за издаване от нашия КАТ на транзитни номера за извън България. И с тези номера и документи ще се пътува да Германия. Там ще се регистрира с немски номера. Има ли някаква разлика от описаното в началото на темата?

Ако няма някакви манипулации по показанието на километража, тогава просто в Германия се отива до Zulassungsstelle с наличните стари немски талони и другите необходими документи (протокол от TÜV, eVB-номер от застраховател и SEPA-Lastschriftmandat). Там изобщо няма да попитат къде е купена колата и имате ли договор за покупко-продажба.

Ако автомобилът случайно има все още валиден TÜV, може да си спестите регистрацията в България, като направо извадите немски номера. Стига да има кой да свърши тази работа.

 

На 21.2.2021 at 20:40, kurty написа:

...

И още нещо....тази гимнастика ще я правят мои роднини, които живеят и работят в немско. Искат да я купят от тук.....тяхно решение, но се притесняват, дали показанията на километража са реални. В смисъл, дали ако имало интервенция на километрите от родните "автотърговци" и като отидат в немско да я регистрират, няма нещо да ги натиснат тях? 

Интересна ситуация....колата била купена и докарана от Германия. Ако там е записано някъде на някакви километри и сега се върне обратно с транзитни номера и немските талони обратно в Германия, ама с друг километраж....както се казва " и к'во прА'йм с'Я" ?

Ако се наложи нов преглед при TÜV, тогава една подобна манипулация ще излезе на бял свят. При този преглед задължително се записва показанието на километража.

При условие, че не се налага нов преглед пред TÜV, ако километражът е манипулиран, става неприятно единствено при възникване на застрахователно събитие. Тогава застрахователите търсят всяка една възможност, за да се освободят от отговорността да изплащат обезщетения и е много вероятно манипулацията да се установи.

Ще отбележа само, че в съвременните автомобили има повече от едно място, на което е възможно да се записват данни за изминатите километри. Схемаджиите в България променят само регистъра, който се визуализира на таблото, но не ровят по-надълбоко.

Отговор (Редактирано)

Благодаря за отговорите. междувременно намерих още информация. 

Фирмата, която продава колата в България купува онллайн автомобили от голям немски(холандски) дилър, който продава само онлайн. Та този немски(холандски) дилър оперира в цяла Европа. И когато продава кола от Холандия, задължително я е пререгистрира в немско с немски талони и после я транспортират до държавата от която е купена. В случая - България. Доколкото разбрах колата изобщо не ходи в немско, а само документално се пререгистрира от холандски с немски талони.  Показаха ми немските талони, дори ги имам снимани. Понеже съм от града в който е колата се оказа, че се познавам малко с продавача. И ми обясниха тези подробности. Немските талони(малък и голям) са от дата 06.03.2020 г. В полето където пише HU - 11.2020. Доколкото разбирам това е ТЮВ. Т.е. е изтекъл 11.2020 ?  

И това означава, че трябва да се ходи за нов ТЮВ, нали ?

Относно показанията на таблото, отговорът беше  - "ами не си спомням точно, може и да е нещо правено ама съм забравил......"

Та така както ги виждам нещата, тези роднини като си дойдат след два месеца, да вземат да си я регистрират в България и да си се връщат в немско с българските номера/талони и там както му е реда за регистрация с немски талони ?

Редактирано от kurty

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важно!

Използвайки този сайт, вие се съгласявате с нашите Условия за ползване, Декларация за поверителност и Правила на форума. Също така поставихме бисквитки във вашият браузър, за да направим този уебсайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за бисквитки, в противен случай ще приемем, че сте готови да продължите..