Jump to content
Родени в България
Росен Арабаджиев

Как да намалим ненужните разходи в Германия?

Recommended Posts

Случвало ли ви се е след като дадете пари за нещо да се плеснете по челото и да си кажете "Хей, а не можеше ли да го направя така и така"? Лично на мен и моето семейство ни се случваше много често през първите 1-2 години на престоя ни в Германия да даваме пари за стоки и услуги, които е можело и да не даваме. Тук нямам предвид разточителното харчене и купуване на безсмислени неща. По-скоро се оказа, че едни и същи неща като качество се предлагат на много различни цени.

Ето една темата, в която да можем да споделим какви законни начини използваме, за да избегнем безсмисленото харчене на пари. Няма значение дали става въпрос за 2 или 200 евро - споделете своя опит.

До скоро ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм забелязал, че във всички вериги има едни неща, дето са на една и съща цена - неща от т.нар потребителска кошница. Тези неща са с относително добро качествао и често са по евтини от ако си ги купуваш в България. 

Друго - един път се прекарах да взема нещо от тия бекерай - тройна цена а разликата в качеството не е тройна. Прехласват се че било фришгебакене и като такова било лекер. Аз не намирам чак такава огромна ралика в каеството и вкуса на земелчето от нето и това в щайнеке дето се намират в една и съща сграда. Абсолщтно неприемливо е да взимам неща дето имат такава разлика в цената, а в качеството - НЕ. И да не започнете да ми разправяте, че разбираш ли, в пекарните влаганите продукти са били по-качествени - брашното и водата са едни и същи - чешмяна и респективно най-евтиното. Единствено има смисъл да се взимат някакви торти и кексое, че са пресни, ама и те са неоправдано скъпи, спрямо вложените продукти  и труд.

Единствено съм склонен да дам малко повече пари за мляко от млекоматите в кравефермите. В селата около нас има няколко такива.

Редактирано от electrified

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

electrified, радвам се, че се включи с мнение по темата. В последно време ми липсваше твоето присъствие  B)

Ето и една идея от мен. Не знам дали вие известно, но зад имената Media Markt и Saturn не стоят две конкурентни вериги. Всъщност става въпрос за едно и също нещо, защото собствениците на веригите са едни и същи. Достатъчно е човек да погледне информацията в Impressum на сайтовете на двете вериги и ще се убеди в този факт.

Но как човек може да се възползва от тази привидна конкуренция? Ето моя опит. Много често се случва в един и същи момент от време една и съща стока да е на различни цени в двете вериги. Ако например един хладилник струва тази седмица 560 евро в Saturn и  510 евро в Media Markt, то човек може да го купи за 510 евро и от Saturn, напук на обявената в магазина им по-висока цена. Как става това? Просто отивате в Saturn и казвате на продавач-консултанта, че се интересувате от дадения хладилник. Изслушвате от любезност няколкото неща, които ще ви каже и после преминавате директно на въпроса защо същия продукт в Media Markt струва 50 евро по-малко. Той или директно ще отиде да провери на компютъра дали е така, или ще започне да отрича. Тогава просто вие му кажете, че много съжалявате, но трябва да го купите от другия магазин. Това ще го раздвижи и в крайна сметка ще го получите на по-ниската цена.

Другият случай е, когато има разлика в цените в интернет-сайта и в магазина за един и същи артикул на един и същи магазин, например на Saturn. Обикновено цената в интернет е по-ниска и аз лично винаги я проверявам, преди да отида и до магазина, за да видя артикула. И така, да приемем, че един таблет в магазина на Saturn е 30 евро по-скъп в сравнение с цената от интернет-сайта им. Пак отивате до продавач-консултанта, разменяте 2-3 приказки и директно му поставяте въпроса "Има разлика в цената. Има ли модела в магазина някакви допълнителни качества, които да го оскъпяват?". Обиковено отговорът е "Не, артикулите действително са едни и същи". Следващият ви въпрос е "А тогава защо да дам 30 евро повече, за да го купя тук?". Отговорът може да бъде например "Ами защото ще го получите веднага, а за доставката от интернет трябва да чакате 2-3 дни". Ако артикулът не ви трябва веднага, просто казвате, че за 30 евро бихте почакали 2-3 дни. Следва намаляване на цената за вас и вие получавате таблета на по-ниската цена от интернет-сайта.

И двата варианта са изпробвани и работят безотказно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващото нещо може и да го знаете, но може и да не го знаете. Убеден съм, че почти всеки един от вас тук има автомобил. А автомобилите се нуждаят както от периодично сервизно обслужване, така и от ремонти.
 

Следващият ми съвет се отнася за тези от вас, чиито автомобили вече са надхвърлили годините за гаранция от производителя. Пред тези собственици стои съвсем актуалния въпрос дали си струва да продължат да правят обслужванията и ремонтите в сервиза на съответната марка.  Личното ми мнение е, че не си струва. Каква е алтернативата? Нарича се freie Werkstatt, т.е. сервиз, който не обслужва автомобили само да дадена марка или група (например VAG - Audi, Porsche, Seat, Skoda, Volkswagen). Предимствата на подобни сервизи са, че работят на занчително по-ниски часови ставки от фирмените сервизи (Vertragswerkstatt) и не те принуждават да влагаш непременно оригиналните части при ремонт.


Съвети за избор на независим сервиз:

  • немските колеги с автомобили на 5 и повече години са основния източник за информация по отношение на добър сервиз във вашия район
  • пред добрите сервизи винаги има доста паркирани автомобили, които чакат за ремонт
  • изберете за сравнение 2-3 сервиза, които да не са част от някаква голяма верига (като ATU или 1a), а да са местни и по възможност шефът да участва пряко в ремонтните дейности. Не можете да си представите колко много държат на реномето си собствениците на малките местни сервизи и колко важно за тях е да запазят доброто си име
  • посетете ги и поискайте да ви направят оферта (Kostenvoranschlag) за прости неща, например като смяна на зимните гуми с летни или смяната на масло и филтри, или смяна на накладки, дискове и спирачна течност. После сравнете предложенията им.
  • Непременно попитайте дали работят с части на клиента. Вероятно повечето ще ви откажат, защото голяма част от печалбата им е от препродажбата на самите части, които влагат при ремонта. Разбира се, на вас ще ви кажат, че не причината е друга - че не могат да гарантират качеството на услугата с части, донеси от клиента. Вие пък на свой ред им отговорете, че липсата на гаранция не ви притеснява. Разбира се, има ремонти за които аз самият оставям сервиза сам да купи частите, например при смяна на ангренажен ремък. Но почти всички други части си ги купувам сам от интернет - масло, спирачна течност, антифриз, филтри, накладки, спирачни дискове, спирачни цилиндри и т.н.


Ще ви дам един пример за моя автомобил - т.нар. Ölservice (смяна на масла и филтри + инспекция според препоръките на производителя) струва:

  • във фирмен сервиз (вкл. оригинални части и материали): 230+ евро
  • в независим сервиз с части и материали от сервиза: 140 ... 160 евро
  • в независим сервиз с мои части и материали: 90 ... 120 евро
     

Такова обслужване правя минимум 2 пъти в годината (в семейството ми имаме 2 автомобила). Аз лично съм намерил два сервиза, в които приемат да работят с мои части и определено съм доволен от резултата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ремонти по дома и колите ни, използвам често интернет борсата 

https://www.my-hammer.de/

Поне едни 2000 евро спестени до сега за последните 4 години ;)!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На ‎1‎/‎20‎/‎2018 at 17:20, Mitaka FU написа:

За ремонти по дома и колите ни, използвам често интернет борсата 

https://www.my-hammer.de/

Поне едни 2000 евро спестени до сега за последните 4 години ;)!

 

Че и мобилно приложение има. Много полезно. Мисля да го ползвам да намеря някой да ми закърпи ауспуха, да мога да продам колицата.

Мерси.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен съм, че ви е правило впечатление как цените на горивата на немските бензиностанции се сменят по няколко пъти на ден, при това в доста широки граници. Това е известен факт, но лично бях останал с впечатлението, че цените на отделните бензиностанции в един и същи момент от време се различават с 1-2 цента. Струваше ми се, че когато дойдат часовете за повишение - всички като по команда качват цената, когато намаляват - всички я намаляват.

От няколко дни ми се налага да карам по обиколен маршрут и ставам свидетел на нещо много интересно. Обиколният ми маршрут преминава покрай две бензиностанции, разположени на около 1 км. една от друга. Като цяло се спазва тенденцията в пиковите часове 7:00-8:00, 12:00-13:00 и 16:00-17:00 и двете бензиностанции да дързахт цените високи, като разликата е 1-2 цента. Но ... има моменти, в които разликата достига 15-16 цента.

Поинтересувах се повече по темата и се оказа, че отделните вериги имат собствена политика по отношение на часовите интервали с ниски и високи цени. По тази причина има периоди от денонощието, в които едната верига вече е увеличила цената, другата все още не го е направила. Ако има между вас такива, на които не им е все едно на каква цена ще зареждат горивото, могат да си свалят някое от десетките приложения за смартфон, които ще им помогнат да намерят горивото с най-ниска цена към дадения момент. Няма да давам конкретни имена, за да не излезе като реклама.

В момента, в който пиша това съобщение поглеждам и виждам, че актуалната цена на Total за мой атип гориво е 1,32 €. На разположения в близост Aral е 1,39 €.

Редактирано от Крякащата тайфа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случвало ли ви се е да ви потрябват пари в брой, но в населеното място, в което сте попаднали, да няма банкомат на вашата банка или банкова група? На мен ми се е случвало. Нямаше начин да платя с карта за нещо, а парите които имах в брой не ми стигаха, така че трябваше да тегля. Банкомат на моята банкова група нямаше и трябваше да ползвам банкомата на друга банка, който ми взе 5 евро такса. 

По-късно разбрах, че има алтернативен вариант на тегленето от банкомат, който при това е безплатен. На касата на повечето магазини, след като направиш покупка на определена стойност (от 0 до 15 евро в зависимост от магазина), може да кажеш на касиера, че искаш да изтеглиш пари (Bargeld abheben). Така може да се теглят до 200 евро, като не се удържа такса. Услугата се казва "Cash-Back"-Service. 

На някой може тези спестени 5 евро да му се сторят нищо, но въпросът е принципен, защото лично аз не разбирам каква е причината да ти удържат 5 евро, когато си клиент на друга банка. Всъщност се сещам за една причина - да те доят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Росен Арабаджиев написа:

По-късно разбрах, че има алтернативен вариант на тегленето от банкомат, който при това е безплатен. На касата на повечето магазини, след като направиш покупка на определена стойност (от 0 до 15 евро в зависимост от магазина), може да кажеш на касиера, че искаш да изтеглиш пари (Bargeld abheben). Така може да се теглят до 200 евро, като не се удържа такса. Услугата се казва "Cash-Back"-Service.

Този номер в супермаркетите става ли?

Цитат

На някой може тези спестени 5 евро да му се сторят нищо, но въпросът е принципен, защото лично аз не разбирам каква е причината да ти удържат 5 евро, когато си клиент на друга банка. Всъщност се сещам за една причина - да те доят.

Доколкото си спомням в България ти взимаха такса, дори от банкомат на твойта банка, че си гъзар и теглиш пари.Евреите навсякъде са гладни.В Германия също!
А 5 евро не са такса, а "наказание", че не си държиш парите при тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, Росен Арабаджиев написа:

На някой може тези спестени 5 евро да му се сторят нищо, но въпросът е принципен, защото лично аз не разбирам каква е причината да ти удържат 5 евро, когато си клиент на друга банка. Всъщност се сещам за една причина - да те доят.

Ами 5 Е са си 5 Евро. Аз плащам винаги когато е възможно с карта и гледам никога да не оставям без някакви пари, за да не изпадна в твоята ситуацията. 

 

преди 8 часа, Росен Арабаджиев написа:

банкомат на вашата банка или банкова група

И това наскоро го научих, затова ако не намирате банката на която сте клиент, вижте всъщност под какво име е в това населено място. Теглите безпроблемно от банкомат, но други услуги не извършват, защото реално не сте техен клиент.

Но какво ми се случи с банкирането на Фолксбанк. Имам пари по сметката и изведнъж забелявам, че ми удържат ежедневно по 60 цента, имах нови постъпления на картата и пак ги дърпат тези 60 цента. Отивам в банката и служителката ми обясни, че съм платила на касата в магазин Х и не съм имала достатъчна наличност. Всъщност на това банкиране не се отразява веднага когато се плати нещо и стои една сума в наличност, която всъщност не е действителна. Питам, ок, но по сметката има постъпления дори, защото продължават да ми удължат тези 60 цента, а банката не си изтегли дължимата сума. Банката нямала такава практика, аз трябва сама да преведа парите към магазина Х, като данните мога да намеря, като отворя там, където са удържани тези 60 цена. Съответно веднага ги преведох, но въобще не знаех, за тези неща. Примерно на Шпаркасе се отразява веднага след плащане, знае се точната наличност и директно дърпат парите и сметката е просто на минус т.е. всичко е видимо. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Зададен (Редактирано)
Преди 1 час, veronik_veronik написа:

Но какво ми се случи с банкирането на Фолксбанк. Имам пари по сметката и изведнъж забелявам, че ми удържат ежедневно по 60 цента, имах нови постъпления на картата и пак ги дърпат тези 60 цента. Отивам в банката и служителката ми обясни, че съм платила на касата в магазин Х и не съм имала достатъчна наличност. Всъщност на това банкиране не се отразява веднага когато се плати нещо и стои една сума в наличност, която всъщност не е действителна. Питам, ок, но по сметката има постъпления дори, защото продължават да ми удължат тези 60 цента, а банката не си изтегли дължимата сума. Банката нямала такава практика, аз трябва сама да преведа парите към магазина Х, като данните мога да намеря, като отворя там, където са удържани тези 60 цена. Съответно веднага ги преведох, но въобще не знаех, за тези неща. Примерно на Шпаркасе се отразява веднага след плащане, знае се точната наличност и директно дърпат парите и сметката е просто на минус т.е. всичко е видимо. 

 

Нещо не схвана, може ли подробно.Купила си рокля за 80евро от магазин, но в същия момент нямаш пари в картата и твойта банка те кредитира за роклята 80евро.После получаваш заплатата си, а банката не си е дръпнала тези 80евро и ти взима за наказание 0,60 цента.После пращаш 80 евро на магазина и наказанието от 0.60 се маха.
Защо на магазина да праща, парите ,като веднъж на касата съм им платил кредитиран от мойта банка?

Редактирано от AinStein

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много точно схвана, точно така. И аз се чудя, като докато ми удържат ежедневно въпросните 60 цента, сметката ми е на плюс и както пишеш ти, 80 Евро, стоката е струвала, а аз примерно имам наличност 78 Евро, но не са дръпнати автоматично възможната налична сума 78 Е и да остана да дължа само 2 Евро. Проблема е, че аз първоначално не обърнах внимание, че дърпат тези 60 цента, виждам само, че имам наличност, картата е на плюс.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×