Jump to content

Електрическа енергия - цена, избор на доставчик


Recommended Posts

Публикувано

Здравейте, приятели! 

Миналият месец се звънна на вратата ни. Като отворих имаше един мъж. Представи се, че работи към някаква фирма, която проверявала тока?! Започна да задава въпроси към коя фирма сме, колко плащаме на месец за ток и т.н. Влезе човекът и замалко щеше да започне да пише договор, с който да сме се прехвърлили към друга фирма. Започнах да се съмнявам в достоверността на представената от него информация и директно казах, че не искам да си сменям доставчика на ток и той си замина. Днес отново същият човек с още един, и двамата са от мюсюлмански произход( турци или араби), отново звъннаха и отново започнаха да агитират да сменим доставчика ни на ток. Питаха ме колко плащаме на месец, аз не отговорих извиних се и затворих. Та мисълта ми е има ли такава практика да ходят по домовете и да сключват договори за смяна на доставчиците на ток? Нещо ми се стори нередно и реших да споделя с вас. Ако се установи, че е измама ви моля да внимавате! Без малко да се подведа и аз. 

  • Отговори 14
  • Съдадена
  • Последен отговор

Най-активни в темата

Отговор
Преди 4 часа, ptpetrova написа:

Та мисълта ми е има ли такава практика да ходят по домовете и да сключват договори за смяна на доставчиците на ток?

И при нас идваха няколко пъти и то не само за тока, а и за газта, телефона и интернета. И все те гледат с една надежда чак да ги съжалиш. Да, има такава практика, дори има практика да се правят смени на доставчик по телефон. Оказва се, че съгласие по телефона има сила на договор. От моя гледа точка това е луда работа. Както и да е, аз проверявам текущите най-изгодни тарифи тук: http://www.check24.de/

Отговор (Редактирано)
преди 31 минути, Александър Узунов написа:

И при нас идваха няколко пъти и то не само за тока, а и за газта, телефона и интернета. И все те гледат с една надежда чак да ги съжалиш. Да, има такава практика, дори има практика да се правят смени на доставчик по телефон. Оказва се, че съгласие по телефона има сила на договор. От моя гледа точка това е луда работа. Както и да е, аз проверявам текущите най-изгодни тарифи тук: http://www.check24.de/

Аз си помислих, че са измамници. И двамата ми заприличаха на сирийци, а и единят от тях за втори път се появи. Не съм чувала за такава практика и не ни е малко токът, но се притесних да поемам такъв риск. За друг път ще знам, че е нормално. Дано все пак постът е от полза на някого.

Редактирано от ptpetrova
  • 1 година по-късно...
Отговор

Здравейте. Имам питане относно сметката за ток в Германия. Преди месец се нанесохме в ново жилище. Направихме договор с фирма доставчик на ток. Сега плащаме на база за 3 членно семейство 109 евро на месец. На мен ми се струва много. Знам, че след година ще има изравняване, но въпросът ми е не може ли да поискаме от фирмата след примерно 3 месеца да направим засичане на електромера и да ни преизчислят сметката? Благодаря!

Отговор

Здравей Rumenova,

колко сте плащали/харчили до момента в старото жилище? Ако знаеш това и ако в новото няма промяна в начина на отопление (топла вода и парно), значи би трябвало да продължите да използвате почти същото количесто енергия като домакинство. Проблемът идва, ако преди парното и топлата вода са подгрявани с газ/мазут или нещо друго, а сега са на ток.

Знаеш ли дали случайно отоплението на жилището не е на ток? И дали топлата вода за миене/баня е от бойлер? Питам, защото все още има и такива жилища. Ние години наред имаме почти едно и също потребление и съответно плащаме почти едни и същи пари - за 4 членно семейство около 60 евро/месец или около 2.800-3.000 kWh годишно. Но това е потреблението само за домакинството (от контактите). Парното и топлата вода са на газ. Тези 109 евро/месец за тричленно семейство ми се виждат твърде много като ток за домакински нужди и твърде малко, ако топлата вода и парното са с ток.

По отношение на междинното изравняване, дори и доставчика за вашия район да го предлага като възможност, посещението на техника ще ти струва колкото тока за един месец и не знам дали си струва.

До скоро ...

Отговор

Благодаря за отговора. До сега живяхме при роднини и плащахме на тях на ръка. Не сме плащали ток до момента. Парното и топлата вода са централни и са ни включени в наема. Когато се регистрирахме излезе за 3 членно семейство база 4000 киловата за година. Само с готвене и нормални домакински уреди и аз не вярвам да изхарча толкова пари, но явно няма какво да се направи. А от договора не мога изобщо да разбера как ги изчислиха и тези пари. Дано поне при изравняването догодина да ни ги върнат.

  • 8 months later...
Отговор
На 21.12.2017 г. at 12:10, Rumenova написа:

Здравейте. Имам питане относно сметката за ток в Германия. Преди месец се нанесохме в ново жилище. Направихме договор с фирма доставчик на ток. Сега плащаме на база за 3 членно семейство 109 евро на месец. На мен ми се струва много. Знам, че след година ще има изравняване, но въпросът ми е не може ли да поискаме от фирмата след примерно 3 месеца да направим засичане на електромера и да ни преизчислят сметката? Благодаря!

Живея сам  отоплението ми е на газ но топлата вода е на ток плащам 92 евро намалено от 108.

  • 1 година по-късно...
Отговор

Трябва да избера доставчик на електроенергия, гледах в интернет сравняването на цените, разликите са големи, незнам.дали мога да избера първият такъв доставчик с най-добра цена и оферта, реалистично ли е това? Знам за случай, където сменят и после се оказва, че не най-доброто това. Незнам какво да правя.

Отговор
Преди 1 час, veronik_veronik написа:

Трябва да избера доставчик на електроенергия, гледах в интернет сравняването на цените, разликите са големи, незнам.дали мога да избера първият такъв доставчик с най-добра цена и оферта, реалистично ли е това? Знам за случай, където сменят и после се оказва, че не най-доброто това. Незнам какво да правя.

Обединих няколко сходни теми в една по-обща. Ако темата се разрастне, ще я разделя пак на няколко по-конкретни теми.

Предлагам ти да погледнеш и мнението на Крякащата тайфа, който е писал по въпроса в една друга тема. Има и много прегледна графика, която помага да се разбере по-добре играта с доставчиците на електроенергия и "атрактивните" им оферти.

 

http://rodenivbg.com/index.php?/topic/177-red-na-poseshhenie-na-institutsii-sled-pristiganeto-vi-v-germaniya/&tab=comments#comment-725

 

Отговор

Изчетох всичко благодаря, значи в крайна сметка е най-добре в Stadtwerke, защото както и предполагах уловките са много и не мога да взема информацията за чиста монета. Ако някой може да сподели още нещо, нека го направи. 

Отговор
На 5.3.2020 at 10:52, veronik_veronik написа:

Изчетох всичко благодаря, значи в крайна сметка е най-добре в Stadtwerke, защото както и предполагах уловките са много и не мога да взема информацията за чиста монета. Ако някой може да сподели още нещо, нека го направи. 

Истината е, че нещата са сравнително прозрачни и ако човек се положи усилия, за да навлезе в детайлите, вероятно ще спечели от смяната на доставчиците. Но усилията са действително големи и за мен поне не си струва точно от нещо такова да пестя 40-50 евро на година, защото:

  • трябва да се внимава много при първоначалния избора на оферта
  • необходимо е да се вниква в разни детайли (тези неща се научават след време)
  • трябва или домакинството да има един константен раз ход през годините или да следи редовно разходът на електроенергия, така че не прави по-малко или по-голямо потребление от договореното
  • трябва ежегодно да преглежда офертите и най-вероятно да сменя доставчика, защото пазарът е много динамичен. Ситуацията е сходна с пазара на застраховки "Гражданска отговорност"

От опит обаче знам, че много немци ги обичат тези работи - да си записват разни числа, да си водят тефтерчета за едни или други разходи, да следят тенденцията и т.н., и т.н. Съвсем скоро имахме един разговор по подобна тема на работното място. Бях потресен до какви крайности стигат някой немци, без да са професионално обременени (не сме счетоводители). Единият ми колега твърди, че вкарва всеки един направен от него разход в таблица на компютъра. Всяка една касова бележка! Всеки един ден! За да е още по-ужасно, разходите се вкарват по пера - хранителни, битова химия, дрехи и обувки, комунални, гориво за колата, ремонти на колата, лекарства ... ужас някакъв!!!

После е направил така, че въведените данни да се визуализират в графики (това не е сложно, поне за мен). Той анализирал тези графики всеки месец, следят тенденциите и това в крайна сметка му помагало да управлява по-добре разходите си и да пести пари. Както чух за какви пари става въпрос го гледах и не вярвах на ушите си - целият този цирк е за едни допълнителни 80-100 евро, спестени в повече, спрямо предишната година.

Не ме разбирайте погрешно - за някои хора и 50 евро да спестят допълнително на година е нещо. Но в случая колегата ми кара фолксваген за > 20.000 евро, а е седнал да ми убеждава колко смислено било да губя по 30 мин. всяка вечер, за да вкарвам касови бележи в таблица, само и само да се похваля, че съм спестил 100 евро повече, спрямо спестените преди година.

Такива ми ти работи ...

Отговор

Крякаща тайфа, благадаря за отговора. Относно разходите поне за себе си мога да кажа, че ако направя такава таблица и ми се занимава, но не ми се занивава, със сигурност ще спестявам месечно много повече от 100 Е. Често купуваме неща, които можем и да не купуваме, основно визирам вредни хранителни продукти, но живеем във време облъчвани от реклами навсякъде директно и индиректно с единствената цел да купуваме и влизането в магазина уж само за едно нещо и стават нещата много. Още един подобен пример, както твоя колега. Пазарува в магазина носейки само 30 Е без банковата карта и така пазарува, че да се вмести в тази сума. Уж са пресметливи, а когато се изнасят изхвърлят всичко дори и неща, които спокойно могат да продават.

  • 4 months later...
Отговор

Привет и от мен! Най-сетне да се включа със запитване и аз. :)

Накратко мъжът ми е в Германия от февруари 2019, при приятели. С детето дойдохме юни, 2019.

С немския не сме толкова скарани, но опре ли до нещо неразбираемо - включваме английски, защото просто не искаме да го караме насляпо.

Намерихме си жилище и... Проблемът е следният: живеем от декември 2019, под наем.

Жилището ни беше предадено, както следва с протокол. Описани бяха топло/електомери и съответните им стойности. Човекът, който задвижва нещата (собственикът на жилището използва посредник), ни увери, че със съответния протокол, отиваме при който и да е доставчик на ел. енергия и сключваме договор. Звучеше на теория супер лесно, НО!

Влязох във verivox.de и започнах да сравнявам цени, условия, мнения (кой доволен, кой не). Избрах си една фирма, изпратих документите, които изискваха. Така три месеца не могат да ми одобрят данните, накрая ми изясниха, че този електомер се води на друго лице, че има и активен договор на всичкото отгоре.

Обясних на посредника, който се занимава с апартамента. Изчаках да направи нещо той - без резултат.

Преди две седмици, направо се обърнах към EnBw, от там ми отговориха, че електромерът е на името на мъжа ми (много странно как преди това ми беше обяснено от др. доставчик как е на друго име...), активен договор до септември, 2021 (включително). Не могат да ми кажат коя е компанията доставчик, не били виждали това нещо в системата.

Обърнах се отново към посредника, който движи нещата с апартамента, чакам отново отговор. 

Тук вече разбрах, че нещата стават охлювски бавно... Та, питането ми е - какво мога да направя в този случай според вас?

В правото ли съм да натискам посредника? Предполагам, че по ред, предишния наемател е трябвало да прехвърли/прекрати или поне да остави някаква информация за ел. доставчика, за да може да продължим ние както си му е редът (уж).

Благодаря много предварително! :)

  • 1 month later...
Отговор (Редактирано)
На 26.7.2020 at 10:28, bloodlessness написа:

Привет и от мен! Най-сетне да се включа със запитване и аз. :)

...

Намерихме си жилище и... Проблемът е следният: живеем от декември 2019, под наем.

Жилището ни беше предадено, както следва с протокол. Описани бяха топло/електомери и съответните им стойности. Човекът, който задвижва нещата (собственикът на жилището използва посредник), ни увери, че със съответния протокол, отиваме при който и да е доставчик на ел. енергия и сключваме договор. Звучеше на теория супер лесно, НО!

Влязох във verivox.de и започнах да сравнявам цени, условия, мнения (кой доволен, кой не). Избрах си една фирма, изпратих документите, които изискваха. Така три месеца не могат да ми одобрят данните, накрая ми изясниха, че този електомер се води на друго лице, че има и активен договор на всичкото отгоре.

...

Преди две седмици, направо се обърнах към EnBw, от там ми отговориха, че електромерът е на името на мъжа ми (много странно как преди това ми беше обяснено от др. доставчик как е на друго име...), активен договор до септември, 2021 (включително). Не могат да ми кажат коя е компанията доставчик, не били виждали това нещо в системата.

...

В правото ли съм да натискам посредника? Предполагам, че по ред, предишния наемател е трябвало да прехвърли/прекрати или поне да остави някаква информация за ел. доставчика, за да може да продължим ние както си му е редът (уж).

 

Здравейте bloodlessness,

може би е малко късно за отговор на въпроса ви, но все пак ...

Изборът на доставчик на електроенергия до вас като краен потребител е задача, която трябва да свършите сами. Наемодателят или негов представител могат евентуално да ви съдействат при прехвърлянето на партидата, но не са длъжни. Също така, ако вие самите не изберете доставчик на електроенергия, ще бъдете автоматично записани към някой голям регионален или общински доставчик.

Предполагам, че във вашият случай се е получило следното - предишният наемател не е прекратил своевременно договора си. По тази причина партидата се е водела на друго име. След това са я прекратили и в суматохата вас са ви записали към някакъв доставчик. В момента имате възможност да пуснете предизвестие за прекратяване на договора, но това реално ще се случи, когато изтече срока на настоящия ви договор, който обикновено е едногодишен.

Преди да прекратите настоящия си договор, помислете добре дали си струва да отивате при друг доставчик. В темата по-горе сме коментирали как привидно атрактивните цени в крайна сметка не са чак толкова атрактивни. Ако все пак решите да сменяте доставчика, може да го попитате дали той би поел процедурата по пускане на предизвестие от ваше име и прехвърляне на партидата. Обикновено го правят ... и то с голямо удоволствие.

До скоро ...

Редактирано от Крякащата тайфа
  • 1 година по-късно...
Отговор
На 9/22/2020 at 12:34, Крякащата тайфа написа:

Здравейте bloodlessness,

може би е малко късно за отговор на въпроса ви, но все пак ...

Изборът на доставчик на електроенергия до вас като краен потребител е задача, която трябва да свършите сами. Наемодателят или негов представител могат евентуално да ви съдействат при прехвърлянето на партидата, но не са длъжни. Също така, ако вие самите не изберете доставчик на електроенергия, ще бъдете автоматично записани към някой голям регионален или общински доставчик.

Предполагам, че във вашият случай се е получило следното - предишният наемател не е прекратил своевременно договора си. По тази причина партидата се е водела на друго име. След това са я прекратили и в суматохата вас са ви записали към някакъв доставчик. В момента имате възможност да пуснете предизвестие за прекратяване на договора, но това реално ще се случи, когато изтече срока на настоящия ви договор, който обикновено е едногодишен.

Преди да прекратите настоящия си договор, помислете добре дали си струва да отивате при друг доставчик. В темата по-горе сме коментирали как привидно атрактивните цени в крайна сметка не са чак толкова атрактивни. Ако все пак решите да сменяте доставчика, може да го попитате дали той би поел процедурата по пускане на предизвестие от ваше име и прехвърляне на партидата. Обикновено го правят ... и то с голямо удоволствие.

До скоро ...

Здравейте!

Оказа се, че просто фирмата посредник между мен и наемодателят е получила партидата и е направила договор за една година. Протакането се е получило заради лоша организация от тяхна страна. Просто не са ни известили за това. Платихме си и сме с наш си договор за определен период.

Благодаря! ...и съжалявам за късния отговор. :) 

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важно!

Използвайки този сайт, вие се съгласявате с нашите Условия за ползване, Декларация за поверителност и Правила на форума. Също така поставихме бисквитки във вашият браузър, за да направим този уебсайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за бисквитки, в противен случай ще приемем, че сте готови да продължите..