Jump to content

Телефонните оператори в Германия (DE)


Recommended Posts

Публикувано

Не питай старило, а патило - гласи народната поговорка. Така че нека да направим една тема с въпроси и отговори за телефонните оператори. И понеже съм патило, ще дам няколко съвета на бъдещите идващи, които тепърва ще се парят от законния немски рекет, наречен Vertrag. Надявам се повечко хора да допринесат за развитието на темата, за да предпазим повече хора. И така :

Ето някои правила, с които трябва да се съобразяваме, за да не останем с горчивия вкус в устата на "минавката".

Първо ще разясня как стоят нещата с домашния интернет и телефон, а по-надолу и за мобилните оператори.

Какво е нужно, за да имате интернет вкъщи?

За да имате интернет (Internetzugang) вкъщи, ви трябва домашен телефон (Telefonanschluß) - дори да нямате намерение да го ползвате, без телефон - няма нет.

Трябва ми стационарен телефон и интернет вкъщи. Кой доставчик да избера и как?

Според мене няколко са показателите дали една оферта на даден телефонен провайдер е добра : цена (monatlicher Grundpreis), качество (много относително) и дали се налага подписването на договор с продължителност (Vertrag mit Mindestlaufzeit).

Цифрите, написани с едър шрифт по рекламите - това ли са цените?!

НЕ! Обикновено се рекламира някаква част от предлаганата услуга.

От какво се състои услугата "Интернет"?

За да имаш интернет ти трябва:

1. Задължително домашен телефон Telefonanschluss

2. Достъп до интернет Internetzugang - обикновено носят имената на Скоростите, които се предлагат. Пример : DSL6000 означава 6 мегабита входяща скорост

3. Някакъв определен вид интернет - Флетрейт (Flatrate - неограничен достъп) или ограничен (определено време или ограничен трафик)

Не се лъжете да подписвате договори, защото флетрейта ви е без пари (zum Nulltarif), а пък не сте видели колко ще плащате изцяло месечно.

Телефон и интернет не е задължително да вземете от един и същ провайдер. Например може да си имате телефон, от който да сте доволни, и да си вземете интернет достъп от друг провайдър. Например : Ако минете към Дойче телекома (Deutsche Telekom) - При тях телефон се взима от фирмата Т-ком, а интернет от Т-онлайн! Договор може да се подпише във всеки Т-Пункт и за двете фирми, но не винаги ти казват колко ще плащаш и за двете услуги общо. Те практически са различни фирми.

Договорите

Обикновено са с продължителност от 1 или 2 години, но напоследък виждам, че има промоции и без да се налага подписване на договор. Ако сложите подписа си, вече едно е 100% ясно - в следващия определен период от време ще ви се теглят месечните сметки, каквото и да стане - независимо от озоновата дупка, посоката на вятъра, преместили сте се да живеете в чужбина и т.н... Прекратяването на договорите малко по-надолу.

Купуването

Отива се в някой магазин на определената фирма, давате си данните и банкова връзка и всички необходими техники получавате по пощата. Всичко трябва сами да си инсталирате - книжките с упътванията са много подробни и добре обясниени с картинки. Ако все пак не можете да се справите сами и няма кой да ви помогне - ще ви изпратят човек да направи всичко за вас - тарифите за инсталация са ааадски солени. За момента Alice DSL предлагат интернет, без да се подписва договор с минимална продължителност.

Сега малко за Мобилните оператори.

Те всички предлагат телефони на изгодни цени и изгодни разговори.

Единият тип услуга е предплатената - например о2 loop. Зареждате някакви пари и ги говорите - няма договори, няма месечни такси, но пък е малко по-скъпичко.

Другият тип е 2-годишният договор. При това можеш да си купиш и телефонче за смешни пари. Като цяло е много готино, защото при това може да получиш някакви безплатни минути т.н.

Как да си избера мобилен оператор?

По мое мнение най-важните неща с които трябва да се съобразите са няколко : Колко минути месечно говоря средно, с кого и трябват ли ми допълнителни опции - хоумзона, някакви пакети за данни и т.н. Всички оператори предлагат пакети за почти всички потребителски групи, а разликата в цените не е особено голяма. За тарифите малко по-надолу. Все пак - разговорите в една мрежа обикновено са много евтини, така че ако приятелите ви говорят основно през един оператор, нормално е да ги питате тях за някаква оферта и цени.

Тарифите!

Голямо, голямо разнообразие и всяка се характеризира с някаква черта. Не съм рекламен агент, но ще кажа какво знам генерално за всички.

Homezone - от някаква определено местоположение (около 12 км² при о2) телефонирате на малки цени.

Freie Minuten - Определен брой безплатни минути разговор - внимавайте за условията, в които са безплатни тея минути

Mindestumsatz - Месечната ви такса е малка, обаче задължително трябва да оползотворите някаква сума пари. Обикновено в тая сума се включват разговори в немските мрежи - т.е. никакви СМС, ММС, роуминг и т.н. не се броят.

Flatrate - в някои типове мрежи всички разговори са ви безплатни.

Обикновено след като си вземете и телефон, месечните сметки се покачват, а с това и опциите, които имат към тях. Никога не се лъжете - Аха, много готин телефон за 1 евро! Обикновено с месечните сметки телефонните оператори си избиват цената му, че и отгоре. Винаги, винаги се съобразявайте с това колко говорите, а не с това кой телефон колко е евтин! Четете написаното с дребен шрифт! Винаги, винаги питайте за намаления. Можете свободно да се пазарите с всеки дилър. Не е като в БГ - всички да избираме от 5 тарифи и да си знаем. Тук всичко е либерално - на колкото се договориш с продавача, толкова ще плащаш. Питайте и за безплатни СМС-и, минути, Speicher-карти на преференциални цени, Bluetooth... всичко има, за всеки.

Малък съвет: винаги прекратявайте договора (докато имате още тази възможност, разбира се)! Няма значение колко сте доволни или колко не ви пука. След не повече от 48 часа започват едни от най-добрите предложения, които някога ще получите. При това ви звънят в удобно за вас време! Даже и да сте подали молба за прекратяване на договора винаги може да го продължите.

Телефоните са с гаранция, а какъвто и договор да подпишете, не можете да го промените после така, че да плащате по-малко месечно. Но ако искате може да плащате повече.

Колко километра е хоумзоната?

При добро желание на служителя и интерес от ваша страна може да ви издаде някоя и друга тънкост за по голям homezone.

Искам да си удължа договора без да получавам нов телефон?

Ако не искате нов телефон има парични и предметни премии като благодарност. Договорът може да се удължава 6 месеца преди да изтече, т.е. от 1,5 -2-рата година от сключването му.

Колко дълго e гаранциятa за батерия или телефон?

Две години.

Сега малко за прекратяването на договорите (Vertragskündigung).

Много, много хора са изпищяли от тази гадост. Тя важи и за мобилните и за стационарните услуги. Никой никога не ти обяснява как може да прекратиш отношения с фирмата. Винаги ти казват набързо, че трябвало да се прати писмо на бай Михал, и то с физиономия все едно си спал с дъщеря им. Ето какво трябва да се направи за един Kündigung.

1. Четем в самия договор с оператора (Аnbieter) кога може да се прекрати договора. Обикновено това е 3 или 6 месеца преди изтичането му!!! Ако не го направите в този срок, това означава мълчаливо съгласие за удължаването му! Той автоматически се удължава с още половин или една година!

2. Пише едно писмо, в свободен текст, че искаме да прекратим договорните отношения с тях, и го пращаме на адреса, от който получаваме месечната си сметка! Тук отново трябва да внимавате - Месечната сметка може да е в едно писмо, но не забравяйте, че имате 2 услуги - телефон и интернет. Ако искате и двете да прекратите, трябва да напишете писмо за всяка услуга потделно и да ги пратите на съответните адреси. Пример има в тази тема, а това е сайт, който изготвя примерни писма. Накрая се подписвате и готово.

3. Задължително изисквайте писмено потвърждение - Schriftliche Bestätigung. Когато имате черно на бяло от коя дата скъсвате с провайдера, тогава вече можете да сте спокойни, че няма да плащате пари на вятъра.

Напускам Германия преди изтичането на договора. Сега какво?

За преждевременно прекратяване се иска Vertragstorno, обикновено с приложена отрегистрация при Meldebehörde. Причина за Vertragstorno е също неполучаването на качеството на обещаната услуга, например вместо umts gprs.

Това е от мене, от моя опит с немските оператори. Не претендирам за 100% точност вярност и не поемам никаква отговорност. Желая ви успех  :)

  • Благодаря! 1
  • 8 months later...
  • Отговори 35
  • Съдадена
  • Последен отговор

Най-активни в темата

Отговор

Може ли малко примери за ориентиране? По-конкретно за мобилни оператори

Да речем аз не държа толкова да имам много минути(въпреки, че като им гледам предложенията повечето са flat. Също и смс-ите. Предполагам че това ще рече неограничени). Аз предпочитам да имам повече мегабайти и смятам че там е бъдещето на мобилните оператори. Какви пакети се предлагат ориентировъчно? Гледам че Т-Мобайл имат  Telefon und SMS Flat in alle Netze и 4ГБ на максимална скорост за 54 евро mit Handy. На мен ми се вижда много, но за средностатистическия германец едва ли е толкова скъпо. Дайте моля някакви насоки като стъпим на Германска земя, на каква тарифа да сключим договор, понеже едно от най важните неща при търсенето на работа е телефонен номер и мейл.

благодаря

  • 1 month later...
Отговор

И още един въпрос - понеже в България няма такова животно - 150 Mbp/s LTE мобилен интернет - ако някой ползва такъв да сподели, моля как е? Гледам че това е минималната скорост на неограничения мобилен нет на T-Mobile.

Отговор

Може ли малко примери за ориентиране? По-конкретно за мобилни оператори ... Дайте моля някакви насоки като стъпим на Германска земя, на каква тарифа да сключим договор, понеже едно от най важните неща при търсенето на работа е телефонен номер и мейл.

По мое мнение е най-добре да не избързваш с договор и да си дадеш 1-2 месеца време, след като стъпиш на немска земя. Това време ще ти бъде необходимо да се ориентираш по отношение на мобилните оператори и техните оферти и да намериш компромисната оферта, която ще пасва на твоите нужди. Докато стане това действаш с предплатена карта, като срещу 15-20 евро на месец получаваш и мобилна връзка, и приличен интернет, а и не се ангажираш по никакъв начин. За твоя информация - имам трима колеги немци. Тримата имат договори към трима различни мобилни оператора и много често спорят по въпроса на кого абонаментния план е най-добър, но така и не става ясно кое предложение е най-добро. Универсално решение за съжаление няма.

И още един въпрос - понеже в България няма такова животно - 150 Mbp/s LTE мобилен интернет - ако някой ползва такъв да сподели, моля как е? Гледам че това е минималната скорост на неограничения мобилен нет на T-Mobile.

Нямам лични впечатления, но ще споделя какво съм чел/чул. Първо, защо точно към 4G/LTE на Deutsche Telekom си се насочил? Поне още три оператора работят на този стандарт, като имат почти същото покритие. Освен това скоростта не е 150 Mbit/s, а в офертите се дава като "до 150 MBit/s", които реално може би ще получаваш само за 1-2 часа в денонощието и то на определени места. На практика средните измерени скорости за 4G/LTE на Deutsche Telekom са ~40 Mbit/s, Uploads и 20 Mbit/s Download.

Ето и една 4G/LTE интерактивна карта, която дава представа за раъпространението на технологията.

Отговор

Мерси. Не че съм се ориентирал точно към Deutsche Telekom - просто стрелям в тъмното. От братовчед си знам че Водафон бил немският Мтел - демек най-голямата набутвация. Разгледах сайтове на немски мобилни оператори и най- ми допаднаха офертите на Дойче телеком и О2. Лично аз бих заложил на "голяма риба"  - стабиУна компания с дългогогодишен опит и традиции. Доколкотобразбирам доста компании от разнообразни браншове предлагат и гласова услуга. Но както не си купувам паста за зъби от фирма занимаваща се основно с производство на лепила и тиксо, така не бих си взел и сим карта от фирма, чиято основна дейност е (примерно) разделно събиране на отпадъци.

  • 4 weeks later...
Отговор

здравейте, пак,

може ли малко помощ за една оферта, която обмислям https://zuhauseplus.vodafone.de/kombi-pakete/internet-telefon-tv/kabel/komfort-hd-kabel-100.html?icmp=kd_kombi:onebrandtext&interstitial=1

Принципно за телефон (домашен) и интернет се бях ориентирал към О2, но те не предлагат телевизия. Не че ми е толкова важна, но помага при свикването с езика. Бъдещия ми шеф ми препоръча Кабел Дойчланд, но се оказа че водафон са го придобили. Доколкото знам водафон е немския м-тел - демек най-голямото дърво, но специално тая оферта ми се струва доста добра - не мога да разбера обаче къде е заровено кучето. В смисъл че 19.99 евро на месец (като изтече договора става 49.99)ми се струва прекалено хубаво за да е истина - телфон флат, 100 мбит/с интернет и телевизия. Притесняват ме тези отметки по-долу, срещу повечето от които, има я 9 евро месечно, я 4. Ако някой има опит с този доставчик моля да ме посъветва -

  • 2 години по-късно...
Отговор

Добър ден. Сега сме пред избор какъв да изберем мобилен интернет с много мегабайти. с възможност да се правят излъчвания на живо, от различни градове в DE.  Съпруга ми предпочита да избере  план  от Водафон.  Струва ли се?  Тук в форума пишеше. че тази компания е била като мтел в БГ.  А доста си имахме  горчив опит с  мтел.  Бих желала да чуя мнението ви. Благодаря.

  • 3 weeks later...
Отговор

Малко ъпдейт да вкарам -откак сме тук сум с предплатена на О2 и не мисля да сменям. За 9.99€ на всеки 28 дни получавам свободни разговоеи с всички и 1,5гб интернет. За сега ми стига. Най-хубавото е че като няма пари -не вкарвам, но все още могат да ме търсят. 

Отговор

Само за инфо - предплатената услуга ALDI TALK Paket S предлага също свободни разговори с всички и 1,5ГБ интернет и струва само 7.99€ на всеки 28 дни. Доколкото съм запознат О2 и ALDI използват една и съща мрежа - E-Netz.

  • 6 months later...
Отговор

Да попитам за съвет за прекратяване на договор за интернет доставка и домашен телефон от О2.  Техника от Deutsche Telekom, който дойде да ни активира телефонната линия установи, че телефонния кабел е дефектен и каза че трябва писмено съгласие от собственика на сградата за подмяна на кабела. Естествено собственика на сградaта отказа да се даде съгласието си за подмяна на кабела. Отказа от собственика на сградата е писменно.

от О2 отказват да прекратят договора преди изтичане на 2г. срок на договора с мотив, че аз съм имал ангажимента да осигуря пълно съдействие за остраняване на проблема.

и сега какво плащам 2г. за нещо което не е активирано или се оплаквам към коя институция в Германия?

  • 1 година по-късно...
Отговор

Малко да актуализираме темичката. Ние ползваме услугата на Winsim, интернет и за разговори само в Германия. Цените са им ниски, всеки месец теглят автоматично от сметката и за прекратяване на договора срока е 1 м. Всичко е он лайн. Разговора с България обаче струва 20 цента на минута и затова имам една карта на Ортел, която ползвам само за разговори в България. Там зареждам периодично с ваучер. Споделете вашия опит. На мен все още ми е трудно да се ориентирам в многото оператори и карти.

Отговор

О2 на ваучер 9 цента на минута в цяла Европа,9 цента на мегабайт.Не обичам да говоря по телефона и с 10 евро изкарвам 3,4 месеца.Интернета в къщи от Deutsche Teleckom безумно скъп,но стабилен 39,99 на месец,ще трябва да го сменям:)

  • 1 година по-късно...
Отговор

Здравейте, със сигурност не съм уцелила темата, но имам проблем с мобилния оператор на Telefonica O2. Поисках прекратяване ма договорът, който беше изтекъл и уж всичко беше наред. След два дни ми се обади техен служител и ме попита защо, казах му, че поръчах нова карта с 22.00€ тарифа, и за това прекратявам старата с тарифа 44,99€ той ми каза, че миже да ми предложи същата тарифа с възможност да си запазя номера,... и аз се хванах казах два пъти “я” и готово новия договор ми дойде на следващия ден с тарифа 39.99, а не с 22€ както говорихме. На следващия ден подадох кюндигунг (прекратяване на договора) и след две седмици получих че договорът ми ще бъде прекратен 2024, тъй като трябвало първо да дам видаруф (отмяна). Никой не ме беше уведомил за това, говорят с недомлъвки и лъжат най безцеремонно. С толкова измамници не съм се срещала никога в живота си както тук в Германия!! Моля, ако има адвокат сред вас нека ме посъветва какво да направя, валиден ли е устен договор? Нямам никакво намерение да им плащам за две сим карти две години!

Отговор (Редактирано)
преди 9 часа, Tanya Miteva написа:

Здравейте, със сигурност не съм уцелила темата, но имам проблем с мобилния оператор на Telefonica

Първо това е единствения и коректен поне за мен оператор.Ползвам техен неограничен план на 10мб.Някъде се разминавате.Първо казвате договора уж изтекъл, а сте си взели друга карта.Когато ви е изтекъл договора, защо не го продължихте с другата евтина тарифа, а сте взели нова карта.Значи разговора протича с позволение за запис.Тъй, като не знам немски говорехме на английски.Поисках втората карта от тях да не ми я спират.Тогава имаше промоция 3гб за 10евро, но аз исках за 10евро 1мб неограничен нет.Ок разбрахме се и човека каза ще повторим пак договора, заради записа, като той ми даде 3гб на бърза скорост и след това неограничен, както поисках.Ок договора дойде.След месец разбрахме, че картата има само 3гб нет и аз дадох кундигунг.Обадиха се и попитаха защо.Според записа и мойте "я" аз имам неограничен на 1мб.Извиниха се и ми пуснаха този план. без 3гб, които аз не ги и исках.Има запис на който сте казали и повторили с "я". с тази цел се прави.Та във вашия случай едва ли някой адвокат да спечели.Спирате договора, ако се местите в чужбина да живеете.Като се сетя бях набутан от тях с 180 евро.Защото в БГ пренасочването е без пари, а тук е с пари.Писах, говорих и какво ли не , но си го има в договора написано.Да не се кефим на безплатния телефон с програмата.Телефоните тук са без пари.Първите месеци си купих няколко предплатени карти от различни провайдери, за да преценя кой е с обхват в моя район.И почна се звънене от непознати телефони и ми казват името.Вместо "я", казвах не разбирам немски и затваряха,Дори си спомням шефката бе до мен и като звънаха аз казах да и дадох на нея тя да говори и затвориха.Но мои познати, като дойдох тук ме предупредиха не вдигаш на непознати номера- може с някой договор да те вържат-затова сори не знам немски!

 

Редактирано от AinStein
Отговор

Здравей, да, аз също си мислех, че са коректни затова съм им клиент 3 години. Взех втората карта преди да дам кюндигунг на вече изтеклият ми договор, защото е с комбинирана тарифа и за 120 ГБ плащам 22€, дефакто исках да запазя нея, защото най-добрата тарифа за продължаване на старата ми карта и договор беше 39,99€ за 120гб. Всичко беше Ок, докато не ми звънна техния служител и не ме попита “защо давате кюндигунг” и аз нали все да се обясня...., той само и само да преподпиша и продължа договора ме увери, че ми предлага същата тарифа, като за мен естествено беше по-добре да си запазя стария номер, попитах го защо на страницата не видях, че мога да преподпиша с такава тарифа, защо някой друг негов колега не ми каза, че имам подобна алтернатива, той каза, защото аз съм от друг отдел, те не мигат да правят подобни лични оферти.., пълен лъжец. Написах им писмо (на хартиен носител) директно до телефоника, получих отговор вчера, съжалявали видиш ли, но записите били изтривани след оценка. Кой е дал тази оценка!? Със сигурност не и аз! Днес ще има напиша пак имейл пък ще видим. Говорих с доста германци по въпроса, всички ми дават съвет да се обърна към адвокат!

Отговор (Редактирано)
преди 17 часа, Tanya Miteva написа:

Здравей, да, аз също си мислех, че са коректни затова съм им клиент 3 години. Взех втората карта преди да дам кюндигунг на вече изтеклият ми договор, защото е с комбинирана тарифа и за 120 ГБ плащам 22€, дефакто исках да запазя нея, защото най-добрата тарифа за продължаване на старата ми карта и договор беше 39,99€ за 120гб. Всичко беше Ок, докато не ми звънна техния служител и не ме попита “защо давате кюндигунг” и аз нали все да се обясня...., той само и само да преподпиша и продължа договора ме увери, че ми предлага същата тарифа, като за мен естествено беше по-добре да си запазя стария номер, попитах го защо на страницата не видях, че мога да преподпиша с такава тарифа, защо някой друг негов колега не ми каза, че имам подобна алтернатива, той каза, защото аз съм от друг отдел, те не мигат да правят подобни лични оферти.., пълен лъжец. Написах им писмо (на хартиен носител) директно до телефоника, получих отговор вчера, съжалявали видиш ли, но записите били изтривани след оценка. Кой е дал тази оценка!? Със сигурност не и аз! Днес ще има напиша пак имейл пък ще видим. Говорих с доста германци по въпроса, всички ми дават съвет да се обърна към адвокат!

Не лъжат.Отделите им са различни.Този дето ти е звъннал е от отдел за лични оферти.
И  на мен ми се обади една жена след моя кундигунг.Стигнахме до цена, но аз поисках и безплатен телефон, но тя каза, че не може да ми даде, защото нямала права.Казах някой с права да ми се обади.
Чаках месец и договора ми изтече.Влязох в sparhandy и от там си взех и телефон и същата програма с 10 евро по евтина от сайта на О2.Защо си на 120гб.Там има неограничени планове за 15-20-25евро.
Аз съм на 10мб неограничен.Сигурно към 800гб съм направил.Картата се ползва само за телевизия.
Относно твойто "я" и не са го запазили.Тогава печелиш.
Пиши им, че ще си хванеш адвокат и мисля,че ще се откажат.Просто защото трябва по закон със запис да докажат, че си направила този договор на този план с тази тарифа по телефона.
Знаеш ли аз съм с телефон и автоматично ми се включва записа на разговор.Много пъти ми е помагал.Не разбирам немски и си ги преслушвам какво са ме питали.Иначе е забранено.Записите при тях са за доказателство.Еди кой си колега ви е дал тази оферта и сте дали съгласие.И друго при оферта по телефон имате право на отказ от уговореното.По тази логика без запис , ако ти пуснат две карти на твое име, как ще докажат, че ти си го искала и съгласила.

Можеше преди да дадеш кундигунг и да ти се обади този задник за оферта да си смениш телефонните номерата безплатно, защото са от един и същ оператор.Старата карта става с новия номер , а новата карта със стария.

Каква е тази оценка?

Редактирано от AinStein
Отговор

Дефакто оценяш разговора, доволен ли си , не си ли! Аз не съм давала такава оценка. Заплаших ги, много ясно, писах доректно до Телефоника! Да, аз на другия ден казах, че искам кюндигунг, не желая да ползвам повече тази карта и те ми пращат след две седмици, че кюндигунг а е приет и изтича 2024, когато се обади, моя приятелка  (аз също не говоря немски добре, говоря английски) казаха, че преди кюндигунг трябвало да се даде видаруф (отмяна) на сключения вече нов договор. Това ме изкара извън нерви!

Отговор
преди 8 часа, AinStein написа:

Знаеш ли аз съм с телефон и автоматично ми се включва записа на разговор.

Аз преди я имах този опция с някакво приложение, но след това просто отказа и записва само моя глас, а работеше много добре и ми беше от полза, особено в началото.

По повод дискусията с телефонните оператори, избягвайте да влизате в договори, а от там и в проблеми. За мен това е решението, както преди бях писала, за евтини разговори с България Ортел, предплатена карта и зареждане на всеки 28 дни, иначе Winsim, всичко е онлайн, теглят си парите автоматично от сметката, но за България разговорите са по-скъпи около 20 цента на минута и това е опция за неограничени минути в Германия и Интернет, за под 10 Евро месечно. Опция за кюндигунг един месец, просто трябва да се внимава при попълване на формата за поръчка, защото съответно има и опция 2 години. 

Отговор
преди 21 минути, Tanya Miteva написа:

Дефакто оценяш разговора, доволен ли си , не си ли! Аз не съм давала такава оценка. Заплаших ги, много ясно, писах доректно до Телефоника! Да, аз на другия ден казах, че искам кюндигунг, не желая да ползвам повече тази карта и те ми пращат след две седмици, че кюндигунг а е приет и изтича 2024, когато се обади, моя приятелка  (аз също не говоря немски добре, говоря английски) казаха, че преди кюндигунг трябвало да се даде видаруф (отмяна) на сключения вече нов договор. Това ме изкара извън нерви!

Здравей Tanya Miteva,

ще се опитам да обясня как аз виждам възникналата ситуация. Правя го на база на моя личен опит.

 

Първо - стандартната процедура е разни доставчици на телефонни и интернет услуги да тормозят човек, след като е поискал прекратяване на договора. Задължително го правят по телефона и тогава обикновено щраква капана. До момента не ми се е случвало телефонната оферта да е в моя полза. По тази причина при пускане на Kündigung задължително добавям следното: Eine Kontaktaufnahme Ihrerseits zum Zweck der Rückwerbung ist nicht erwünscht. Ich bitte Sie höflich, davon abzusehen. Обикновено се съобразяват с това.

Второ - дори и човек да бъде надхитрен и да се окаже, че е сключил без да иска нов неизгоден договор, то има право в 14 дневен срок на Widerruf (в някои случаи срока е дори 30 дни), което е различно от Kündigung. Widerruf е право на отказ от даден продукт/услуга, като човек не дължи обяснение защо го прави. Така че правилното действие е като ти дойде неочакван договор да пуснеш незабавно Widerruf и всичко приключва. Впрочем, не е ясно от коя дата ти е стартирала новата услуга? Може да се окажe, че все още имаш право на Widerruf.

Трето - хитреците от телекомуникационните и други компании, които правят договори по телефона (Fernabsatzvertrag) си имат други хитрини. Когато човек купи вещ в интернет е ясно от кой момент започва да тече правото на отказ от използване - това е денят, следващ датата на получаване на стоката. При договорите, сключени по телефон, 14 дневния срок започва да тече от момента на предоставяне на услугата. Проблемът при хора в твоята ситуация е, че много често разбират със закъснение, че са започнали да получават новата, нежелана услуга. За нея човек бива информиран с писмо, но то може да дойде доста по-късно и реално услугата по новия договор да си тече. Още по-лошо е, когато човек е например в отпуска и просто няма време да реагира в определения 14 дневен срок.

 

Личното ми мнение е, че адвокат в случая едва ли ще ти помогне. За да се постигне успех е необходимо да имаш много и систематично събирани доказателства. Защото от другата страна стои арогантен концерн с десетки адвокати, специализирани в съответното правно направление. Съжалявам да ти кажа, но това е опита ми от над 10 годишен престой в Германия. Аз самият не съм от тези, които лесно се дават, но само преди седмица трябваше да преглътна поредната загубена битка. Tова е живота.

До скоро ...

Отговор (Редактирано)
преди 3 часа, Росен Арабаджиев написа:

Защото от другата страна стои арогантен концерн с десетки адвокати, специализирани в съответното правно направление.

Да те питам, ако получиш договор, който изобщо не си говорил или одобрил по телефона.Как ще се бориш с тези концерни?Според мен записа е важен с който докажат , че си казал "я" на въпросния договор.

Редактирано от AinStein
Отговор
преди 3 часа, veronik_veronik написа:

Аз преди я имах този опция с някакво приложение, но след това просто отказа и записва само моя глас, а работеше много добре и ми беше от полза, особено в началото.

По повод дискусията с телефонните оператори, избягвайте да влизате в договори, а от там и в проблеми. За мен това е решението, както преди бях писала, за евтини разговори с България Ортел, предплатена карта и зареждане на всеки 28 дни, иначе Winsim, всичко е онлайн, теглят си парите автоматично от сметката, но за България разговорите са по-скъпи около 20 цента на минута и това е опция за неограничени минути в Германия и Интернет, за под 10 Евро месечно. Опция за кюндигунг един месец, просто трябва да се внимава при попълване на формата за поръчка, защото съответно има и опция 2 години. 

Много мисля да мина на  една година -  5 евро  предплатена.В пени и алди ги предлагат.Не те е страх, че ще те набутат.

Отговор (Редактирано)
преди 6 часа, Tanya Miteva написа:

Да, аз на другия ден казах, че искам кюндигунг, не желая да ползвам повече тази карта

Всъшност аз си мислих, че се борите да задържите картата, но да е на по-евтината цена на която сте казали "я".В този случай помолете ги да минете на предложената евтина тарифа, за да не плащате по-скъпо.
Ако наистина са ви я предложили или както каза колегата, че ще се бориш с вятърни мелници.

Редактирано от AinStein
Отговор
преди 16 часа, veronik_veronik написа:

Аз преди я имах този опция с някакво приложение, но след това просто отказа и записва само моя глас, а работеше много добре и ми беше от полза, особено в началото.

 

В плей сторето има много такива програми.Инсталирай си и ползвай, която ти хареса.

Отговор
преди 9 часа, AinStein написа:

В плей сторето има много такива програми.Инсталирай си и ползвай, която ти хареса.

Коя точно ползваш ти? Явно тази която бях изтеглила даде после проблем, а аз реших, че явно това е незаконно и затова.

Отговор (Редактирано)
преди 1 час, veronik_veronik написа:

Коя точно ползваш ти? Явно тази която бях изтеглила даде после проблем, а аз реших, че явно това е незаконно и затова.

Моята си е към ксиомито.Иначе избери си

https://play.google.com/store/search?q=Call Recorder&c=apps&hl=en_US&gl=US

Редактирано от AinStein
Отговор
На 06/04/2022 at 11:23, Росен Арабаджиев написа:

Здравей Tanya Miteva,

ще се опитам да обясня как аз виждам възникналата ситуация. Правя го на база на моя личен опит.

 

Първо - стандартната процедура е разни доставчици на телефонни и интернет услуги да тормозят човек, след като е поискал прекратяване на договора. Задължително го правят по телефона и тогава обикновено щраква капана. До момента не ми се е случвало телефонната оферта да е в моя полза. По тази причина при пускане на Kündigung задължително добавям следното: Eine Kontaktaufnahme Ihrerseits zum Zweck der Rückwerbung ist nicht erwünscht. Ich bitte Sie höflich, davon abzusehen. Обикновено се съобразяват с това.

Второ - дори и човек да бъде надхитрен и да се окаже, че е сключил без да иска нов неизгоден договор, то има право в 14 дневен срок на Widerruf (в някои случаи срока е дори 30 дни), което е различно от Kündigung. Widerruf е право на отказ от даден продукт/услуга, като човек не дължи обяснение защо го прави. Така че правилното действие е като ти дойде неочакван договор да пуснеш незабавно Widerruf и всичко приключва. Впрочем, не е ясно от коя дата ти е стартирала новата услуга? Може да се окажe, че все още имаш право на Widerruf.

Трето - хитреците от телекомуникационните и други компании, които правят договори по телефона (Fernabsatzvertrag) си имат други хитрини. Когато човек купи вещ в интернет е ясно от кой момент започва да тече правото на отказ от използване - това е денят, следващ датата на получаване на стоката. При договорите, сключени по телефон, 14 дневния срок започва да тече от момента на предоставяне на услугата. Проблемът при хора в твоята ситуация е, че много често разбират със закъснение, че са започнали да получават новата, нежелана услуга. За нея човек бива информиран с писмо, но то може да дойде доста по-късно и реално услугата по новия договор да си тече. Още по-лошо е, когато човек е например в отпуска и просто няма време да реагира в определения 14 дневен срок.

 

Личното ми мнение е, че адвокат в случая едва ли ще ти помогне. За да се постигне успех е необходимо да имаш много и систематично събирани доказателства. Защото от другата страна стои арогантен концерн с десетки адвокати, специализирани в съответното правно направление. Съжалявам да ти кажа, но това е опита ми от над 10 годишен престой в Германия. Аз самият не съм от тези, които лесно се дават, но само преди седмица трябваше да преглътна поредната загубена битка. Tова е живота.

До скоро ...

Благодаря ти, за изчерпателния отговор! Ако някой ми беше обяснил, че преди кюндигунг трябва да дам отмяна..., ама! Сега чета, че са въвели закон, чрез който можеш да прекратяваш по всяко време договор сключен по телефона, дано се оправя, нямам намерение да им плащам по 62€ на месец, то това не е рентабилно!  

Отговор (Редактирано)
преди 24 минути, Tanya Miteva написа:

Благодаря ти, за изчерпателния отговор! Ако някой ми беше обяснил, че преди кюндигунг трябва да дам отмяна..., ама! Сега чета, че са въвели закон, чрез който можеш да прекратяваш по всяко време договор сключен по телефона, дано се оправя, нямам намерение да им плащам по 62€ на месец, то това не е рентабилно!  

Може ли линк към закона?И защо 62 евро нали бяха 39евро?
Виж какво намерих .

Няма натрапени телекомуникационни договори

С § 54 TKG, който ще се прилага от 1 декември 2021 г., потребителите са по-добре защитени срещу натрапени телефонни и интернет договори. Ако договорът е сключен по телефона, тогава доставчикът трябва незабавно да предостави информация в текстова форма, а потребителят трябва да одобри договора в текстова форма. Дотогава договорът е неде Договорите, които са били сключени по-рано по телефона, трябва да бъдат потвърдени от потребителя в текстова форма (например чрез електронна поща), ако не ви е предоставено резюме на договора преди сключването на договора йствителен.

Редактирано от AinStein
Отговор

Сега поръчах от О2 и на емайла ми бяха изпратени 5 пдф файла.Единия беше въпросния
Видеруф Widerrufsbelehrung der Telefónica Germany
с бланка да си я попълня.Направих гугълски превод
Widerrufsbelehrung
Widerrufsrecht
Sie haben das Recht, binnen vierzehn Tagen ohne Angabe von Gründen diesen Vertrag zu widerrufen.
Die Widerrufsfrist beträgt vierzehn Tage ab dem Tag des Vertragsabschlusses.
Um Ihr Widerrufsrecht auszuüben, müssen Sie uns

Право на отказ
право на отказ
Имате право да се откажете от този договор в рамките на четиринадесет дни, без да посочвате причина.
Срокът за отказ е четиринадесет дни от деня на сключване на договора.
За да упражните правото си на отказ, трябва да ни информирате
дъра бъра и адреса на Телефоника

Вашето право на отказ се основава на политиката за анулиране на услуги, доколкото поръчката ви е за услуга (например тарифа за мобилен телефон). субектът има. Моля, имайте предвид, че няма право на отказ, ако сте сключили договора в магазин (напр. O 2 shop). Вашето право на отказ се основава на политиката за анулиране на доставки на стоки, доколкото поръчката ви изисква доставка на артикул (напр. смартфон) за субектът има. Вашата поръчка включва ли пакет от услуги и стоки, които са икономически свързани по такъв начин, че един компонент не е или само твърде може да се поръча без другата част при други условия (напр. смартфон с отстъпка с тарифа за мобилен телефон), отмяната на една част винаги води до Връщане на целия пакет

  • 1 month later...
Отговор (Редактирано)

Преди тук във форума предкрепях О2 , като коректна фирма, но от днеска почти на всички мои познати при съвет кого да изберат за мобилен оператор бих казал НИКОГА О2.Мислех си че номерата само в бг ги правят, но мисля, че от тук нашите са се учили.Значи договора ми свършва и аз трябваше да подам кундугунг.Три месеца по рано го сторих .Ок вече са го направили през сайта им .Пуснах си кундигунга и получих информация, че всъшност това не е кундигунг, а заявление и в рамките на 10 дена да им се обадя, за да потвърдя кунгигунга. Ок обадих им се и казах ,че искам да прекратя договора и че съм пуснал заявлението.Ок оператора каза всичко е ок.Преди пишех кундигунга на хартиен носител и им го пращах с писмо тогава не можеха да те излъжат!Бях си записал разговора, но го изтрих след като видях в сайта им  в myO2 , че след като ми изтече договора го спират. Одеве поглеждам в myO2 и какво да видя подновили са ми го с още един месец.Ужас! Хубаво, че от тази година вече само ти удължават договора с един месец.Как мога да докажа ,че съм звънял и съм говорил.Наново пак пуснах кундигунг и пак ше им звъня, но този път няма да изтрия разговора от телефона, докато не приключи договора.Минавам на предплатена толкова хубави ооферти има.Яд не е че те ме цакат с... бира.

 

п.с. Искам да се извиня на жената лятото дето бяха я излъгали същите оператори , но не можех да повярвам,докато не сложих същите лъжливи цървули!

Редактирано от AinStein
Отговор (Редактирано)

Отново пуснах кундигунга после им звънах да ги уведомя, че се отказвам от тях .
Оператора се опитваше да ме задържи, но  моето предложение за цена и план не му хареса и каза, че кундигунга е приет. Викам му да ми прати някакво доказателство, като емайл, защото  преди друг оператор беше приел кундигунга.Започна да се оправдава това е невъзможно.
До няколко дена каза, че ще ми пратят емайл.Както и преди и сега  се появи надпис за приключен договор в муО2, но аз не му вярвам, защото отново могат да го изтрият.Приготвил съм им хартиен кундигунг, ако не пишат емайл.И сега ще плащам непромоционалната цена!
 

Редактирано от AinStein
Отговор

Вече ме излъгаха О2 и не мога да си променя нрава- жена, вода, лъжа тръгнат ли-няма спиране.Така и О2 ги разлюбих.Сега пуснах кундигунг и за втория си телефон.Естествено им се обадих да потвърдя моето заявление.Имам вече 2 надписа gekündigt в myO2.Оглеждам се за други тарифи, ако ли не минавам на предплатена.Попаднах на sim.de - 5евро-5gb нет и забележете имат и месечно обвързване.Такива сайтове от групата на дрилиш са premiumsim.de, winsim.de,simplytel.de и т.н
Офертите са едни и същи само си ги сменят през някво време.Ако при единия сега е евтиното, после минава при другия.

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важно!

Използвайки този сайт, вие се съгласявате с нашите Условия за ползване, Декларация за поверителност и Правила на форума. Също така поставихме бисквитки във вашият браузър, за да направим този уебсайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за бисквитки, в противен случай ще приемем, че сте готови да продължите..