Jump to content

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте, назаначена съм на работа от 03.06.2019г. с трудов договор в консервна фабрика, но вчера претърпях трудова злополука на работното си място на една машина. Бях откарана с линейка в Спешна помощ в Хайлброн, където ми бе оказана помощ. Издаден ми бе болничен лист от 26.06.2019 до 15.07.2019г.. При инцидента ми бе откъснат част от върха на пръста  на дясната ми ръка и се наложи да го зашият. Какви са моите права и мога ли да претендирам за някакво обезщетение? Не владея добре немски език, имам само елементарни познания. Благодаря предварително за Вашата помощ!!

  • Отговори 7
  • Съдадена
  • Последен отговор

Най-активни в темата

Отговор

Здравейте Дарина,

на този етап има две неща, които са от изключителна важност:

(1) ако още не сте занесли екземплярите от болничния лист на работодателя и на здравната си каса, да го направите още днес. Най-добре на място да ги занесете на място, но може да ги пуснете и по пощата.

(2) да погледнете в болничния лист си лист и да ми кажете дали в горната му лява част точно под полето с имената и адреса ви са поставени отметки в квадратчетата "Arbeitsunfall ..." и "Dem Durchgangsarzt zugewiesen ".


Като ми отговорите на въпроса по-горе, ще ви пиша повече за това какво следва.

До скоро ...

Отговор

Здравейте,

днес е предаден болничният лист на работодателя , но все още моят екземпляр не ми е върнат. Ще го получа в понеделник и ще Ви пиша отново. Благодаря за отзивчивостта Ви . Хубав ден Ви желая!

Отговор

Здравейте!!
В болничният ми лист е сложена отметка само на Arbeitsunfall .. а на "Dem Durchgangsarzt zugewiesen " не е поставена отметка. Болничният ми лист е издаден от Erstbesgheinigung.

Какво следва оттук нататък......
Благодаря предварително за Вашия отговор!

Отговор
На 4.7.2019 at 9:46, darina sarbova написа:

В болничният ми лист е сложена отметка само на Arbeitsunfall .. а на "Dem Durchgangsarzt zugewiesen " не е поставена отметка. Болничният ми лист е издаден от Erstbesgheinigung.

Какво следва оттук нататък......
Благодаря предварително за Вашия отговор!

Здравейте отново,

добре е, че инцидентът е бил регистриран като трудова злополука, което е видно от отметката в болничния лист. Това понякога не се случва или от незнание на пострадалите, или съвсем умишлено с цел прикриване действията (или бездействията) на некоректни работодатели. Остава отворен въпроса дали са ви насочили и сте била прегледана от т.нар. Durchgangsarzt (D-Arzt), който задължително се включва при трудови злополуки. Помните ли дали сте попълвали в болницата формуляр, в който се описва кога, къде и какво точно се е случило?

Другото много важно нещо е да си помислите дали по време на инцидента сте носили необходимото работно облекло и лични защитни средства. Помислете също така кои са били свидетелите на инцидента. Ако работодателят ви се опита да хитрува и се стигне до усложнения е добре да има поне един свидетел, който да каже кое как е било.

Ето какво следва ...

Ако работодателят ви е точен, би трябвало той да е докладвал инцидентът на съответната институция (Unfallkasse или Berufsgenossenschaft) към която са застраховани работещите във фирмата му. Това става чрез един документ, наречен Unfallanzeige. Ако това е направено, би трябвало да сте получили поне едно писмо от Unfallkasse или Berufsgenossenschaft на Baden-Württemberg, с което да ви кажат, че случаят ви е регистриран и вероятно да ви изискат допълнителна информация. Ако такива писма не са идвали, тогава трябва вие да поемете нещата в свои ръце. Първо попитайте във фирмата дали и кога са изпратили Unfallanzeige-то.

Попитайте също към кого е застрахована фирмата при трудови злополуки (Arbeitsunfall) - Unfallkasse или Berufsgenossenschaft. Това са съвсем нормални въпроси и не е неудобно да бъдат зададени. Тази информация дори би трябвало да стои на видно място във фирмата - например на информационно табло. Поинтересувайте се кой във фирмата ви се занимава с трудовите злополуки, т.нар. Sicherheitsbeauftragter. Или коя е фирмата и съответно човека, която е отговорна за трудовата безопасност (Arbeitssicherheit) във вашето предприятие и провежда периодично обучения. Те ще ви дадат информация дали случаят ви е вече регистриран в Unfallkasse или Berufsgenossenschaft.

След като се задвижи процедурата просто е необходимо да следвате указанията, които получавате от лекарите и съответния застраховател. Необходмо е в срок да отговаряте на писмата, както и да следвате точно предписаните процедури (лечение, рехабилитация и т.н.). След като нямате необходимите познания по немски, намерете човек, който да ви помага в комуникацията. Много е важно да сте точна във всяко едно отношение. Добре е да знаете, че при трудова злополука без да искате ще ви превърнат във ВИП-пациент. Кай каквото иска да разправя - основната причина да получите първокласни грижи е, че разходите ги плаща не вашата здравна каса, а онази на работодателя ви. По тази причина щедро ще ви бъдат прилагани и предлагани неща, които не бихте получили, ако това се беше случило, докато си работехте например вечерта в градината или вкъщи.

За по-сериозни неща като установяване степен на нетрудоспособност, обезщетения под формата на Schmerzensgeld и др. не мога да коментирам. Там ви е нужен адвокат по трудово право (Rechtsanwalt  für Arbeitsrecht). Може да попитате адвокат Vania Griessl дали се занимава с подобни неща. Тя има вече няколко публикации по трудово право тук във форума.

 

Желая ви бързо възстановяване!

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важно!

Използвайки този сайт, вие се съгласявате с нашите Условия за ползване, Декларация за поверителност и Правила на форума. Също така поставихме бисквитки във вашият браузър, за да направим този уебсайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за бисквитки, в противен случай ще приемем, че сте готови да продължите..