Jump to content
Родени в България
electrified

Пререгистрация/регистрация на автомобил с български номера в Германия

Recommended Posts

Здравейте,

набързо ще споделя опит - пресен при това. Чел съм много по тая тема - може ли да си караме с българските номера тук и вариации. Един казва "Карам от 6 години без проблем", друг "Карам от няколко месеца и вече ме гонят да плащам", трети "прехвърли я на баща ти и карай с пълномощно и си 6" и т.н. Аз лично първоначално бях решил да си купувам от тук, но просто нямам едни от 3000 до 7000 Евро кеш да я платя. Говоря за читав автомобил, не някаква 25-годишна Астра за 300 Евро. И после така стана, че спешно ми трябваше автомобил покрай бременността на жена ми и раждането на малкия. Освен това не съм дошъл тук да се правя на Андешко. В Рим - като римляните.

Също така виждам един основен проблем при карането с български номера - ще трябва да си ходиш всяка година до БГ за ГТП, понеже ако ще си правиш ТЮФ тук, по добре дай още едни пари и я регистрирай.

Та наште докараха автомобила октомври. Първото което трябва да се направи е да се провери дали автомобилът е годен за управление в Германия - демек да мине на преглед, и да му издадат сертификат за вредните емисии( понеже в БГ такона това не го пише). Отидох в местната ДЕКРА. Съвет - когато сте решили да минавате ТЮФ, първо минете през някой малък, независим сервиз, да ви проверят колата, дали може да мине. Теоритични чичката може да ви върне за всичко, но така си намалявате драстично шансовете да ви върнат за нещо . Аз не знаех и ме върнаха да допоправям. И тук, както навсякъде в Германия, ако говорите приличен немски, не се държите нагло и не вдигате скандали, не се заяждат.

Стъпка две - застраховка. Аз направих в ХУК, барабар с Приватхафтплихт и някаква за правна помощ при евентуален инцидент на пътя, заради рабат-а, който ми дадоха.

стъпка 3 - със застраховката, всички бг документи и старите и новите номера отивате в Цуласунгсщеле да я регистрирате. Аз номерата си ги бях поръчал предварително, но и на място го правят за 5 мин. Съвет - вземете си и комплекта пластмасови поставки за номерата, че старите се изпичат от слънцето и при демонтажа на БГ номерата се чупят.

след 5-10 минути вече карате с новите номера. Взимат ви българските талони и номера и ги пращат по служебен път за България. От вас мисля, че само се иска да снимате новия талон и да го пратите в общината, в която си плащате данъка за автомобила в БГ, за да ви отпишат.

Цена:

1. ДЕКРА - 120-140 евро. зависи дали ви върнат. Също така там заедно с Ауфнамето минавате и ТЮф

2. Номера по избор + умвелт плакете - 75 ЕУР

3. Застраховка - с набавени документи( удостоверения от български застрахователи по чл.275 от Кодекса за застраховането (2 бр.) + превод: около 30 EУР) - около 350 ЕУР

4. Регистрация - 40 ЕУР

5. Данък - казаха ми около 120-130 евро годишно, че автомобила ми е ЕВРО клас 2.

И пълните резервоара и карате спокойно.

Редактирано от electrified

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички, незная дали е подходящо за темата но искам да попитам за Покупка на Автомабил в Германия от Частно лице заплащаме ли ДДС или не? БЛАГОДАРЯ ВИ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, cvetij написа:

Здравейте на всички, незная дали е подходящо за темата но искам да попитам за Покупка на Автомабил в Германия от Частно лице заплащаме ли ДДС или не? БЛАГОДАРЯ ВИ

Да, заплащате. Обявяват ДДС заради възможността да си го върнете ако сте фирма и сте регистрирани по ДДС.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, cvetij написа:

Здравейте на всички, незная дали е подходящо за темата но искам да попитам за Покупка на Автомабил в Германия от Частно лице заплащаме ли ДДС или не? БЛАГОДАРЯ ВИ

 

Преди 2 часа, cvetij написа:

Благодаря ви за отговора, в случая съм частно лице но предполагам че пак е така. Хубав ден

Здравейте cvetij,

щом купуваш автомобил от частно лице, то в цената непременно е включен и ДДС (Mehrwertsteuer), което не може да си го спестиш.
Понеже ти самата си частно лице, дори и да купиш колата от търговец, ти винаги я плащаш на него бруто (с включен ДДС) и това е.

 

До скоро ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиша в тази тема, за да не отварям нова.

Нуждая се от актуална информация, изисква ли се при регистрация в Германия, сертификат/декларация за съответствие за автомобил, който е с БГ регистрация. До колкото знам в БГ е приета съответната деректива и би трябвало да няма проблем, но все пак. Ако да;

 Каква е процедурата да се получи такъв документ;

 Не става ли едновременно с минаването на техн.преглед;

От къде е по-добре да се търси, от Български дилър на марката, от Германски такъв или от сертифицираща компания/DEKRА, TÜF, KÜS/.

Друг важен въпрос е, с какъв процент приблизително ще бъде по-ниска застраховката, ако на немски застраховател се представи удостоверение по Чл.502 от КЗ в БГ за липса на щети за заден период/gut fahrer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EdiMi, преместих мнението ти, понеже тази тема ми се струва по-подходяща. По-горе колегата electrified е отговорил на почти всичките ти въпроси.

По отношение на сертификат за съответствие (CoC) ще трябва сам да прецениш как ти е по-удобно да постъпиш. Ако го поискаш от официален вносител на марката за България, ще ти струва опод 100 лв. Ако го вадиш тук в Германия си приготви 80-100 евро. Преди имаше вариант да се поиска и от КАТ в населеното място, където за пръв път автомобила е регистриран в България. Там цената е направо символична.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, 1984 написа:

EdiMi, преместих мнението ти, понеже тази тема ми се струва по-подходяща. По-горе колегата electrified е отговорил на почти всичките ти въпроси.

По отношение на сертификат за съответствие (CoC) ще трябва сам да прецениш как ти е по-удобно да постъпиш. Ако го поискаш от официален вносител на марката за България, ще ти струва опод 100 лв. Ако го вадиш тук в Германия си приготви 80-100 евро. Преди имаше вариант да се поиска и от КАТ в населеното място, където за пръв път автомобила е регистриран в България. Там цената е направо символична.

Благодаря. По-рано не открих тази тема.

По отношение на дилъра в БГ,  иска ми 250+ евро отделно още 55 евро за куриер от Италия, доколкото разбирам. А се е обърнал към италианския пък, защото вероятно според ВИН номера е внесена от там, или му е поддоставчик, не знам.

Ако имам опция за КАТ и се получи , ще трябва да черпя яко. От DEKRA България, така ме отсвириха, че още ми пищят ушите, при условие че, вероятно от DEKRA Deutschlsnd, ще съдействат напълно. От TÜF България ми казаха че, БГ е приела съответната Европейска Директива, но още не било докрай хармонизирано законодателството, та затова все още ни искат допълнително COC. Също и че при преминаване на TÜF техн. преглед или т.нар. AU-HU, би трябвало в издадените документи да е чекнато че има СОС.

Отделно колата е с АГУ/за която има декларация за съответствие/. Та информацията за този СоС, както и неговата изискуемост ми е доста разнопосочна и затова търся актуално инфо. Има и още варианти разбира се, пр. eurococ.eu, но се стремя да оптимизирам разходите.

За да се опитам да бъда полезен, да кажа че, от началото на 2018 година удостоверенията от БГ застраховател се издават по Чл. 502 от КЗ, т.нар.gut fahrer или good driver, защото има промени. Някой от застрахователите искат до 50 кинта, други по малко или ич, различно е.

Застраховката, дори при налично удостоверение, посочена от  electrified, ми се струва ниска. При предварителното ми проучване, за района на Франкфурт, ме ориентираха за суми от порядък на 1000, при липса на удостоверение. Възможно ли е?

Иначе почетох доста и ето полезни линкове в тази връзка.

https://www.autokauf.org/coc-papiere/,  https://www.reifen.de/static/de/tipps-tricks/reifentipps/coc-papiere-beantragen,  https://www.dekra.de/de-de/faqs-hu/#element33333103https://www.toptarif.de/kfz-versicherung/wissen/coc-papiere/

При приключване на сагата, разбира се ще дам инфо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, EdiMi написа:

...

За да се опитам да бъда полезен, да кажа че, от началото на 2018 година удостоверенията от БГ застраховател се издават по Чл. 502 от КЗ, т.нар.gut fahrer или good driver, защото има промени. Някой от застрахователите искат до 50 кинта, други по малко или ич, различно е.

Застраховката, дори при налично удостоверение, посочена от  electrified, ми се струва ниска. При предварителното ми проучване, за района на Франкфурт, ме ориентираха за суми от порядък на 1000, при липса на удостоверение. Възможно ли е?

...

Предлагам ти да пуснеш една отделна тема за застраховката "Гражданска отговорност". Копирай там само въпросите си, свързани с тази застраховка, за да не смесваме в темата различни подтеми.

Ако го направиш ти обещавам да ти разкажа тънкости по тази застраховка , които едва ли си ги срещал по форумите.

До скоро ... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Зададен (Редактирано)

Здр. Искам да регистрирам колата на баща ми в Берлин на мое име . Колата е бензин и газ с БГ номера .

Випроса ми е < Може ли да извадя транзитни номера от тук и като отида в българия и да я донеса с тях .

Ако е възможно . След това Какви документи ще трябват ,за да сложа берлински номера .

Мерси предварително на всички 

Редактирано от sechy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.6.2018 at 13:09, sechy написа:

Здр. Искам да регистрирам колата на баща ми в Берлин на мое име . Колата е бензин и газ с БГ номера .

Випроса ми е < Може ли да извадя транзитни номера от тук и като отида в българия и да я донеса с тях .

Ако е възможно . След това Какви документи ще трябват ,за да сложа берлински номера .

Мерси предварително на всички 

Здравейте sechy,

не съм сигурен, че разбрах правилно и по тази причина питам:
(1) каква е целта да се връща колата с българските си номера до България?
(2) Проверили ли сте дасли изобщо има шанс този автомобил с газова уредба да получи TÜV? Имаш ли например  Einbauhandbuch и Benutzerhandbuch?
(3) За да купите транзитни номера (Ausfuhrkennzeichen), превозното средство, за което ще бъдат издадени трябва да се минало TÜV. Ако успеете да минете проверката, защи просто още сега не регистрирате колата с нормални немски номера, а трябва да купувате временни?

До скоро ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Зададен (Редактирано)

Крякащата тайфа добре ти е отговорил, аз да ти кажа честно не разбрах идеята на цялата "гимнастика". За какво са ти тези номера? Принципно с документите тук пререгистрираш, явно искаш в България да я прехвърлиш и да я докараш с транзитни номера ли? Но има ли смисъл, в България имаш нотариално прехвърляне,

оценка от застрахователя

и 2 % данък възмездно придобиване

+ проблемът газова уредба.....мога само да ти препоръчам да послушаш Крякащата тайфа и отделно добре да провериш всичко предварително.

Ако все пак направиш всичко, изпращат номерата и документите обратно в България и отписват колата автоматично и в КАТ и в общината по адрес.

Ние отидохме в КАТ в България, чакахме цял преди обяд, затвориха за почивка на обяд, след това, ни изпратиха да платим такса в банката за описване, дадоха ни документ за това и ни изпратиха в общината, където служителката просто ни каза, че колата вече е отписана и не е било нужно нищо да правим.

Редактирано от veronik_veronik

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Зададен (Редактирано)
На 11.06.2018 г. at 13:40, Крякащата тайфа написа:

Здравейте sechy,

не съм сигурен, че разбрах правилно и по тази причина питам:
(1) каква е целта да се връща колата с българските си номера до България?
(2) Проверили ли сте дасли изобщо има шанс този автомобил с газова уредба да получи TÜV? Имаш ли например  Einbauhandbuch и Benutzerhandbuch?
(3) За да купите транзитни номера (Ausfuhrkennzeichen), превозното средство, за което ще бъдат издадени трябва да се минало TÜV. Ако успеете да минете проверката, защи просто още сега не регистрирате колата с нормални немски номера, а трябва да купувате временни?

До скоро ...

карах колата тук с пълномощтно до сега , но имах проблеми даже и дело и т.н.  Но реших да сложа немски сега . Колата в момента е в България , а аз в Берлин . Разбрах че немогат да ми издадът транзитни номера от БГ до тук .

Като отида БГ ще прехвърля колата на мое име  и като я донеса във Берлин с БГ номера какво следва ?

Предварително какво и къде трябва да питам за газовата уредба  за да получи TÜV .

незнам нищо за Einbauhandbuch и Benutzerhandbuch

Редактирано от sechy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 час, sechy написа:

карах колата тук с пълномощтно до сега , но имах проблеми даже и дело и т.н.  Но реших да сложа немски сега . Колата в момента е в България , а аз в Берлин . Разбрах че не могат да ми издадът транзитни номера от БГ до тук .

Като отида БГ ще прехвърля колата на мое име  и като я донеса във Берлин с БГ номера какво следва ?

Много е просто ... прочиташ написаното от потребителя electrified още в началото на темата. Човекът е обяснил от А до Я цялата процедура. И непременно прочети написаното от него много внимателно (при това няколко пъти), още преди да си тръгнал за Берлин с българските номера, защото има неща, които трябва е добре да се свършат предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Не знам да ли накой преди да е питал или отговорил, не намерих никъде и затова искам да питам. Така, днес си смених българските номера с немски ( Коелн) без проблемно.

Но преди бях прочел, че талоните и номерата ги взимат и ги пращат служебно. Но днес не ми взеха номерата, питах ги няколко пъти - отговора беше нямам идея. Само ми взеха двата талона. 

1. Какво предстои сега да направя с номерата? 

2. Трябва ли в България - КАТ да ги занеса аз или ( можели приятел, познат ) с пълномощно? 

3. Има ли някакъв срок за връщане в КАТ ? 

 

Благодаря предварително ако някой знае повечко ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.8.2018 at 2:04, İsmail Ekrem написа:

Здравейте. Не знам да ли накой преди да е питал или отговорил, не намерих никъде и затова искам да питам. Така, днес си смених българските номера с немски ( Коелн) без проблемно.

Но преди бях прочел, че талоните и номерата ги взимат и ги пращат служебно. Но днес не ми взеха номерата, питах ги няколко пъти - отговора беше нямам идея. Само ми взеха двата талона. 

1. Какво предстои сега да направя с номерата? 

2. Трябва ли в България - КАТ да ги занеса аз или ( можели приятел, познат ) с пълномощно? 

3. Има ли някакъв срок за връщане в КАТ ? 

 

Това малко усложнява нещата, но е нормално. Сега следва ти да отидеш с българските номера и копие на големия немски талон до съответната служба КАТ и да попълниш заявление за отписване на МПС (по образец). Формулярът може да се нарича и по друг начин, но ще го намериш лесно. Важно условие е талоните междувременно да са простигнали. Чувал съм че в някои случаи се бавят 2-3 месеца. Иначе процедурата може да я направи и упълномощен твой представител, който притежава съответното пълномощно. Мисля, че няма срок за отписването, но ти имаш интерес да стане по-скоро, за да спрат да ти търсят данък за колата в България.

След отписването в КАТ следва отписване от данъчната служба в общината по постоянен адрес. То би трябвало вече да се случва автоматично, но все пак е добре да се поинтересуваш дали това се е случило и ако се наложи да задействаш сам процедурата и да пуснеш заявление по образец.

Става ли като си готов да напишеш тук във форума как са се случили нещата, за да имаме актуална информация.

До скоро ...

Редактирано от Крякащата тайфа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно на нас ни взеха и номерата и талоните всичко. Бях писала във форума някъде, оказа се са отписали колата и от КАТ и от общината автоматично.

В КАТ не знаеха, че това става автоматично, и ни издадоха някакъв документ, платихме си таксата и отидохме в общината, където ни казаха, че вече е отписан автомобилът. Равносметката повече от половин загубен ден. 

Ако съм на твое място ще се върна и ще гледам да им ги дам да си ги пращат по служебен път. Пълномощни, пращане...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×